הרבי מסאטמר: "חסידים רבים נמכרו לטראמפיזם"

ויהי אחרי בחירות האמצע בארה"ב: האדמו"ר מהר"א מסאטמר שניצח לאחר שתמך בדמוקטרים תקף הבוקר את תופעת "הטראמפיזם" ואמר: "הרבה יהודים נמכרו לטראמפיזם והצליחו להכניס את הטראמפיזם כאידיאל" | הנאום המלא להאזנה

משה ויסברג | חרדים 9.11.2022 | 23:36

הרבי מסאטמר | צילום: באדיבות המצלם

לאחר ניצחון הדמוקרטים בבחירות האמצע בארה"ב ובחירתה של מושלת מדינת ניו יורק לקדנציה נוספת בתמיכת הרבי מהר"א מסאטמר, נשא הבוקר (רביעי) האדמו"ר דברים אחרי התפילה בהיכל הישיבה גדולה בקרית יואל.

האדמו"ר מסאטמר מסר כמידי יום ביומו שיעור בספר תהלים, כשהבוקר הסביר את הפסוק (תהלים י"ד) "השם משמים השקיף על בני אדם לראות היש משכיל דורש את אלוקים", הרבי אמר שיש הרבה אנשים שצועקים שהם דורשים את האלוקים ומתכוונים לכבודו אבל השי"ת משכיל ורואה מה יש בלבם.

"כאוב לי מאוד ואני רוצה לדבר על מה שעבר עלינו בימים האחרונים, כולם יודעים שהיו בחירות, וברחוב החרדי היה קמפיין ממומן מלא בהפחדות שחייבים לצאת להצביע כדי להציל את החינוך החרדי במדינה, אפילו אני לא היה לי עם מי לדבר והחלטתי בבחינת והמשכיל בעת ההיא ידום ולא דיברתי, אבל עכשיו לאחר מעשה אפשר להסתכל קצת אחרי שנגמרו הקמפיינים".

 

"מישהו אמר לי היום שאני ניצחתי" סיפר הרבי בגילוי לב, "מורי ורבותי אני לא ניצחתי, אני לא רצתי לשום תפקיד, ולא יצאתי בקמפיין, לא ניצחתי כלוםץ אני רק חשבתי שאני עושה את מה שאני עושה לטובת כולם להציל את החינוך החרדי מהגזירה הנוראה".

"אבל מה שכואב לי מאוד זה הטראמפיזם שניצחו", חזר הרבי על דבריו כמה וכמה פעמים, "הטראמפיזם שהרבה יהודים נמכרו לטראמפיזם והצליחו להכניס את הטראמפיזם כאידיאל, כל הקמפיין וכל הקמפיינרים היו רק בגלל הטראמפיזם והם הצליחו לשטוף את המח למען הטראמפיזם, וזה מאוד כואב לי. מתחילים לחשוב שהטרמפיזם והגויאישקייט נכנס למח ישראל רק ע"י אנשים השייכים "למחנה המגושמים" (כינוי בו מכנים חרדים שמקושרים לכלים אסורים, ולקבוצות, כאשר יש הפרדה נראית לעין בין מחנה האלוקים לבין מחנה המגושמים, כמו ההפרדה שהייתה בין האורתודוקסים לרפורמים), אנשי מחנה מגושמים הרימו ראש והם ניהלו את הקמפיין ומשם זה חילחל ע"י אלו שאדוקים ומקושרים לוואטסאפ והם ישטפו את המוחות של כלל ישראל, ומי שחשב אחרת מהם התוצאות היו כאובות".

"לכן אני אומר, לא ניצחתי, אני לא יכול לישון ואני כאוב, שתקתי כל הזמן בבחינת והמשכיל בעת ההיא ידום, לא היה לי עם מי לדבר. נחשוב טוב טוב על הטראמפיזם שנכנס למחנה ישראל שאנחנו נראה לדמוקרטים, אנחנו בגלות באמריקה וחייבים להיזהר מאוד, אין בכוחנו לשנות את אמריקה, אין בכוחנו ואין זה תפקידנו לשנות את אמריקה אנחנו מתי מעט התפקיד שלנו הוא רק לשמור על עצמינו".

את דבריו סיים הרבי מסאטמר ואמר: "בקמפיין הם צעקו שאנחנו נעביר מסר לדמוקרטים שאנחנו נגדם, תזכרו שגם הם יכולים להחזיר לנו מסרים ואז זה יהיה מסר כואב מאוד ועל זה דווה לבי על כלל ישראל שנחטף בטראמפיזם קודם הציבור המודרני ועכשיו גם בציבור החסידי, כואב לי מאוד על זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום