בתו של הרבי שפעלה למען האידישקייט

בגיל 82 הלכה לעולמה הרבנית החשובה מאוסטרבא-קאלושין ע"ה בתו של האדמו"ר בעל ה'אמונת אברהם' מפיטסבורג זצ"ל. אחיינה הרבי מפיטסבורג המריא להשתתף במסע הלוויה שתיערך הבוקר בניו יורק

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 21.12.2022 | 07:59

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הבשורה הקשה על פטירתה של הרבנית הצדקנית מרת דבורה אסתר שפיגל ע"ה, בתו של האדמו"ר בעל ה"אמונת אברהם" מפיטסבורג זצ"ל וא"ח יבלחט"א האדמו"ר מאוסטרבא-קאלושין והיא בת 82 בפטירתה.

הרבנית ע"ה נולדה בארה"ב, כבת בכורה לאביה האדמו"ר בעל ה'אמונת אברהם' מפיטסבורג זצ"ל, שהיה בנו של האדמו"ר בעל ה'צדקת יוסף' מפיטסבורג זצ"ל. אביו היה בנו של האדמו"ר רבי ישכר בער השני מנדבורנה זצ"ל ולאמה הרבנית מרת רחל ע"ה, בתו של האדמו"ר רבי איתמר מנדבורנה זצ"ל. בן האדמו"ר רבי מאיר מקרעטשניף, שנודע בכינויו "האדמו"ר הזקן מנדבורנה".

הרבנית ע"ה הייתה מחנכת ומוסרת שיעורים ביהדות לנשות תושבי האזור והסביבה בסידרהרסט ניו יורק שבעבר היה אזור פחות חרדי ושם עשו פעילות למען האידשקייט ודאגו שאנשי המקום ישלחו את הילדים לבתי ספר חרדים לצד מקווה טהרה שבנו בביתם, כך גם ילדיה היו נוסעים עד בורו פארק מרחק כמעט שעה נסיעה בשביל ללמוד בחינוך חרדי-חסידי, עמדה כל העת לימין בעלה יבלחט"א אדמו"ר מאוסטרבא-קאלושין.

בעלה, האדמו"ר מאוסטרבא-קאלושין. צילום: באדיבות המצלם

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, 12 ילדים בלעה"ר עם משפחות מיוחסות עם חשובי האדמו"רים, אחד מחתניה הגאון רבי אשר חיים שטרנבוך דומ"ץ אנטוורפן, ונכדה הוא האדמו"ר מסאדיגורה.

אחותה הרבנית מרים לאה ע"ה - אשת הגאון רבי דב צבי קרייזווירט זצ"ל, ראש ישיבת 'תורת חיים' נפטרה בערב סוכות תשע"ט, אחיה האדמו"ר בעל ה'תפארת מרדכי' מפיטסבורג זצ"ל הסתלק לבית עולמו בחג הסוכות תשפ"א בעיצומה של מגפת הקורונה. 

מסע הלוויתה היום (רביעי) בשעה 10.00 בבוקר (שעון ניו יורק) מבית המדרש הגדול אוסטרבא-קאלושין בסידרהרסט ניו יורק.

אחיינה, האדמו"ר מפיטסבורג המריא אתמול לארה"ב להשתתף בהלווית דודתו הרבנית, הערב טרם שובו ארצה, יערוך באופן נדיר מעמד הדלקת נר רביעי של חנוכה, בהשתתפות קהל חסידי וידידי חצר פיטסבורג בניו יורק.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום