לא הפסיק את השיעורים גם כשחלה: הרב משה מילר ז''ל

ביום האחרון של חנוכה, נפטר במיאמי בגיל 67 הרב משה מילר ז"לף חסיד חב"ד מורה לחסידות, ומחברם של יותר מ-20 ספרים על מיסטיקה יהודית. במכתבים רבים עודד אותו הרבי מחב"ד, ללמד אחרים ולהשפיע עליהם לטובה

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 28.12.2022 | 11:47

הרב משה מילר | צילום: Chabad.org

ברוך דיין האמת: הרב משה מילר ז"ל, בן 67 מורה לחסידות וקבלה, ומחבר של יותר מ-20 ספרים על מיסטיקה יהודית, נפטר ביום האחרון של חנוכה במיאמי פלורידה ארה"ב. גם כשהמחלה החריפה והחלישה אותו, הוא המשיך למסור שיעורים. הוא לימד חסידות וקבלה ברחבי העולם לאלפי תלמידים באופן מקוון, כך דווח אתר Chabad.org.

הרב מילר ז"ל נולד ביוהנסבורג, דרום אפריקה, הוא למד בבית ספר יסודי ותיכון יהודי. לאחר שנסחף לחסידות חב"ד נסע לישראל, ולמד בישיבה המרכזית בכפר חב"ד במשך מספר שנים. באותן שנים הוא היה שקוע בלימוד תורה, ימים ולילות חקר ולמד את עומק התלמוד הקבלה וההלכה היהודית.

הרב משה מילר: קרדיט Chabad.org

במכתבים רבים עודד אותו הרבי מחב"ד זצ"ל, ללמד אחרים ולהשפיע עליהם לטובה. לאחר נישואיו ללאה קסטנברג, בשנת 1982, נסעו בני הזוג לאנגליה, שם הצטרפו לאקדמיה, ולימדו סטודנטים רבים יהדות, רבים מהם לא גדלו בבתים שומרי מצוות.

בני הזוג מילר וילדיהם הגדלים שהו עשור בישראל, הרב לימד צעירים שגילו את היהדות בשלב מאוחר יותר בחייהם. בשלב מסוים, לאחר שנולד בנם הראשון לאחר ארבע בנות, כתב להם הרבי הודעת ברכה למרות שטרם הייתה להם הזדמנות לבשר לו רשמית את הבשורה.

תפקידו הבא של הרב מילר היה במוריסטאון, ניו ג'רזי, שם הוזמן לעמוד בראש המכון להשכלה גבוהה, הצמוד לישיבת תפארת בחורים, העשורים האחרונים שלו היו בשיקגו, שם היה מורה באקדמיה היהודית של אידה קראון. הוא היה סופר ומתרגם וכתב למעלה מ-20 ספרים במגוון רחב של נושאים, כולל תרגום של הזוהר ותרגום של תומר דבורה, של רבי משה קורדוברו עם פירוש וביאור מקוריים. יצירתו האחרונה פירוש לשיר השירים אמורה לצאת בשנה הקרובה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום