הלם בבני ברק: נפטר האברך הצדיק שהציל אלפי נערים

אבל כבד בבני ברק עם פטירתו של הגאון רבי אהרן ישראל זצ"ל בדמי ימיו, כשהוא בן 53 בלבד • בביתו נותרו אלמנה ושישה ילדים שאינם נשואים • מכריו מספרים מה עשה בשנה האחרונה לחייו, כשהבין שאינו צפוי להאריך ימים

אליקים דהן | חרדים | תוכן שיווקי 16.1.2023 | 08:53

הרב ישראל זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

מסכת חיים של עמל ויגיעה בתורה ובעבודת ה', הגיעה אל סיומה ביום ראשון השבוע, עם פטירתו של הצדיק הבני ברקי רבי אהרן ישראל זצ"ל, שהיה מוכר בעיקר בזכות הפעילות שפעל במסירות נפש להציל אלפי בחורי ישיבות מפני נשירה והתדרדרות רח"ל.

כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של אהרן ישראל זצ"ל>>>

רבי אהרן ישראל נולד לפני 53 שנה, לאביו הגאון רבי חיים ישראל יבלחט"א, ראש כולל 'שנות חיים' בבני ברק.

הוא היה מוכר כאברך כולל מן השורה, ורק בני ביתו וחבריו הקרובים ביותר ידעו שהוא שהוא שוקד על תלמודו לילות שלמים מתוך עמל ויגיעה עצומה.

למרות השקיעות הרבה שלו בלימוד התורה, היה מקדיש זמן רב לעידוד נוער מתמודד, וידיו רב לו בהצלתם של אלפי תלמידי ישיבות שנקלעו לעימותים מול הצוות החינוכי וכמעט נשרו לרחוב, או כאלו שכבר סולקו מהישיבות והיו זקוקים ליד מכוונת שתסייע להם להתגבר על הכאב ולמצוא את מקומם בישיבה חדשה.

במשך השנים שיבץ בעצמו אלפי בחורים בישיבות שונות, והי מוכר מאוד בפעילות של מניעת נשירה וסיוע לנוער בסיכון, כשכל הפעילות הזאת לא מפריעה לו לשקוד על תלמודו בהתמדה עצומה, שעות רבות מדי יום.

בשנתיים האחרונות התמודד עם המחלה הקשה, וכשהבין שאינו צפוי להאריך ימים, כך מספרים מכריו, הוא קיבל על עצמו ללמוד את הש"ס פעם אחת נוספת, מתוך חולי ומכאוב. וכך, בעודו מקבל את הטיפולים הקשים והמרים שמכלים את גופו ומייסרים את נפשו, ישב הרב אהרן ישראל זצ"ל עם הגמרא בידו ולמד בנעימה שלם מתיקות מיוחדת, כשצפצופי המוניטור מתלווים אליה ומוסיפים לה חן מיוחד – "תורה שלמדתי באף".

בפטירתו הותיר אחריו משפחה שבורה ורצוצה, חובות כספיים כבדים שנצברו בתקופת המחלה והצטרפו לחובות שקיבל על עצמו לפני שנים בטוב לבו, כדי לחלץ חבר במצוקה. המשפחה נאלצת להתמודד עם העול הכבד, יחד עם האבל הנורא על פטירתו של האב התומך והאוהב, האיש שהיה הרוח החיה של המשפחה כולה, ושכל בני ביתו העריצו אותו והיו קשורים אליו מאוד.

כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של אהרן ישראל זצ"ל>>>
 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום