הוקמה ישיבת "ברכת שמואל" לצעירים בירושלים

בברכת גדולי ישראל בראשות ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ובנשיאות הגאון רבי דוד כהן הוקמה הישיבה לצעירים מופלגים 'ברכת שמואל' בירושלים לבני עליה מכל רחבי ירושלים בראשות הישיבה יכהנו פאר כראשי ישיבה הגאון רבי צבי פרצוביץ והגאון רבי יצחק וינברג. כל הפרטים

משה ויסברג | גלריות 10.4.2023 | 19:17

ברכת הדרך בבית נשיא הישיבה לצד ראשי הישיבה | צילום: באדיבות המצלם

כהמשך למסורת ממלכת התורה 'ברכת שמואל' בארה"ק בהנהגת המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל ובנשיאות ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי דוד מילר ראש ישיבת פוניבז' בהקמת המתיבתא לאברכים 'ברכת שמואל' שהוקמה לפני כשנה בירושלים ובה כ-150 אברכים בני עליה בראשותו של ראש הישיבה הגאון רבי עוזיאל ליבוביץ, בסייעתא דשמיא לאחר קבלת ברכתם של גדולי ישראל בראשות ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ובנשיאותו המיוחדת של הגאון רבי דוד כהן הוקמה הישיבה לצעירים מופלגים 'ברכת שמואל' בירושלים.

מזה זמן עלה על שולחנם של גדולי ישראל הצורך להקים ישיבה מובחרת, לצד הישיבות הוותיקות והנודעות ברחבי ירושלים ביניהם ישיבות קול תורה עטרת שלמה אמרי משה תפארת התלמוד תפארת יעקב ועוד, נוכח הגידול העצום שקיים בירושלים בשכונותיה השונות, ובדבר הצורך במקום תורה איכותי שיוכל לתת מענה לכל בחור ובחור, בתבנית של שיעורים קטנים עם צוות מנוסה וברי מעלה, שיוכלו לגדל ולרומם כל בחור ובחור ולהעפילו בסולם העלייה כראוי.

מי שעודד ותמך בדבר הקמת הישיבה הינם קברניטי ממלכת התורה 'ברכת שמואל', ובראשם מכוון דרכה הגאון רבי דוד כהן, שראו את הצורך והנחיצות בדבר הקמת ישיבה איכותית שתיפתח במתכונת שיעורים קטנים ואיכותיים, ולהביא צוות נבחר ומיוחד שיוכל לבנות את בני העלייה בירושלים במשך שלוש שנים, מתוך מטרה עילאית לרוממם ולבנותם לקבל בשנות הקיבול המשמעותיות ביותר בחייו של בן הישיבה בראשית גדילתו, וכך יוכלו לצלוח ביתר שאת את שנות בגרותם לאחר מכן בישיבה גדולה ולאחר נישואיהם בע"ה.

 

לאחר דין ודברים בין הגאון רבי עוזיאל ליבוביץ לנשיא הישיבה הגר"ד כהן נבחרו לשמש פאר בראשות הישיבה הגאון רבי צבי פרצוביץ ראש ישיבת מיר ברכפלד, שפקיע שמיה בכוח תורתו המיוחד שיאציל מכוחו התורתי על הישיבה לכוון את דרכה התלמודית, שתהיה במתכונת עולם הישיבות המיוסד, שהכול בנוי נדבך אחר נדבך מהחל ועד כלה מתוך דברי הגפ"ת ודברי הראשונים, וכך יתקבלו שמועותיהם של גדולי המפרשים בצורה מיוחדת שתערב על שומעיהם לבנות כל סוגיא וסוגיא משרשה ועד אחריתה, הגאון רבי צבי הוא בנו הגדול של מעתיק השמועה מרן רבי נחום פרצוביץ זצ"ל תלמידו של בעל ה'ברכת שמואל'.

כינוסי ההורים בראשות ראש הישיבה הגאון רבי צבי פרצוביץ

כמן כן נבחר לכהן כראש הישיבה אשר יהיה בכל שעות היום בהיכל הישיבה לרומם ולגדל את התלמידים, הגאון רבי יצחק וינברג מראשי ישיבת מאור יצחק חמד, שפקיע שמיה לא רק בכוח עיונו התורתי כמי שהרביץ תורה כשלושים שנה בטובי הישיבות בהם העמיד תלמידים למאות ואלפים, אלא אף בכוח החינוך המיוחד שניחן בה, כמי שבידיו לנטוע בבני העלייה את כל הכלים הראויים לגדילתם בכל תחומי החיים, הן בחיבור לחיי תורה ויראת שמים, חיבור נפשי ראוי לפנימיותם, והכרת השנים הנבחרות בהם ניתן לגדל ולהדריך בני עליה שיוכלו לגדול לאין ערוך בשנים המכריעות של עתידן לאורך כל ימיהם.

במהלך החודשיים האחרונים צוות הישיבה נפגש עם מאות הורים לבני עליה בכל תלמודי התורה החשובים בירושלים, ודבר הישיבה הגיעה לאוזניהם, כשהנוכחים שמעו מכלי ראשון, כיצד ראשי ישיבות שמנוסים עשרות שנים בהכרת בני העליה בישיבות גדולות, מוכנים להשקיע כל כוחם ומאודם, בברכתם של גדולי ישראל, בבני העלייה בראשית צמיחתם, וכך יוכלו להעניק לבני העלייה הללו את כל הכלים הנדרשים להמשך צמיחתם וגדילתם בישיבה גדולה ולאחר מכן לשנות החיים עצמם.

בעקבות זאת נערכו כמה כינוסים מרכזיים בכמה משכונות העיר, וב"ה נתאחדו קבוצות קבוצות של בני עליה מכל רחבי העיר, שהביעו נכונותם ליטול חלק בהקמת וייסוד ישיבה כה מובחרת. המצטרפת להצלחתה של ממלכת התורה 'ברכת שמואל' שהוכיחה עצמה כמקום תורה בכותל המזרח בהעמדת מקום תורה נעלה בכל מידה וערך.

כמו כן מנהלי הת"ת שנפגשו עם צוות הישיבה הביעו שמחתם, על הקמת מקום תורה ייחודי זה, שגדולי ישראל מכוונים את דרכו, וראשי ישיבות מהשורה הראשונה בעלי ניסיון מוכח, ואנשי אמת בני עליה עומדים בראשותו, בד בבד עם צוות מגידי השיעורים והמשגיחים המנוסים וברי מעל שיכהנו בה, העומד עתה בהכרעת מנתבי דרכה, והם הביעו נכונותם להיות מהמסייעים להקמת ותנופת מקום תורה ייחודי זה.

ההכנות לקראת מעמד היסוד המרכזי בראש חודש אייר לצד הוראת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נמצאים בימים אלו בעיצומן. בהנהלת הישיבה מכינים את כינוס היסוד שיכונס בראש חודש אייר עפ"י הוראתו של ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן אשר בשליחותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הוחלט שלא לפתוח את הרישום לפני ר"ח אייר, ומתוך תפילה לס"ד מיוחדת שתלווה את הקמת המקום תורה הייחודי ברכת שמואל, אשר ממשיכה את מסורת התורה של אבי הישיבות מרן רבי ברוך בער זיע"א בעל ה'ברכת שמואל' וממשיך דרכו מרן הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל ראש ישיבת פוניבז' ותמשיך בהמשך מסורת התורה לדורות הבאים וכאחת הישיבות המובחרות בירושלים לדורות בע"ה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום