דרמטי: שלושת חברי המועצה יעמדו בראש ועדת הרבנים לענייני תקשורת

פרסום ראשון: גדולי ישראל משלושת מועצות גדולי וחכמי התורה יעמדו בראשות "ועדת הרבנים לענייני תקשורת". בראשות הוועדה יעמדו מרנן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, האדמו"ר מויז'ניץ וכן הגר"מ מאיה. כל הפרטים על ההתפתחות הדרמטית מאחורי הקלעים

משה ויסברג | חרדים 18.6.2023 | 15:44

גדולי ישראל, הרבי מויז'ניץ, הגרמ"ה הירש והגר"מ מאיה | צילום: שוקי לרר, קובי הר צבי

בתום סאגה ארוכה נרשמה בסוף השבוע התפתחות דרמטית: המהלך שהוביל ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש לשינוי הרכב וועדת הרבנים לענייני תקשורת קיבלה את הסכמת כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות ובראשם שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סוכם שבראשות הוועדה יכהנו שלוש חברי מועצת גדולי וחכמי התורה מרנן הגרמ"ה הירש (דגל התורה), הגר"מ מאיה (ש"ס) והאדמו"ר מויז'ניץ (אגודת ישראל), כאשר לכל מועצת יהיו מספר נציגים בוועדה.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים' כי גם 'העדה החרדית' בירושלים תקבל נציג בוועדה כך שבסופו של יום הוועדה תייצג באופן רוחבי את כל קהילות המגזר החרדי.

בעקבות המהלך הדרמטי, יקודם בכנסת בהסכמת כלל הסיעות החרדיות 'חוק ארבל' והוא יעבור בקריאה שניה ושלישית, מה שיאסור ניוד מספרים מקומה אחת לקומה אחרת, וזה עוד לפני הדיון בבג"ץ בעניין הקומה הכשרה הצפוי בחודש הקרוב.

קדם למהלך, מכתב של גדולי ישראל הליטאים הקוראים לשמירת הקומה הכשרה בסלולר עליה חתמו חברי ה'מועצת' של דגל התורה. 

כזכור, בשנה האחרונה היה פולמוס נרחב סביב הוועדה, והנושא על שולחנו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שנפגש עם גדולי ישראל והעסקנים ודן במשך חודשים בסוגיה ולבסוף קיבל את ההכרעה לשנות את פניה של הוועדה הקיימת ולקדם את החקיקה בכנסת.

נמשיך לעקוב אחר הפרטים וההתפתחויות. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום