קם הדבר ונהיה: כינוס אחדות בראשות גדולי הדור לשמירת 'הקומה הכשרה'

לאחר שנים של בה הייתה ועדה מקרטעת ובעייתית, הוקמה וועדת הרבנים לענייני תקשורת מחדש. ביוזמת ראש הישיבה הגרמ"ה הירש נערך כינוס היסטורי ודרמטי יחד עם הרבי מויז'ניץ והגר"מ מאיה לצד נציגים מ'בני תורה' ו'העדה החרדית' • עדכונים שוטפים 

משה ויסברג | חרדים 21.6.2023 | 17:53

כינוס גדולי הדור בבני ברק | צילום: באדיבות המצלם

כינוס היסטור נערך היום (רביעי) אחר הצהריים במלון ויז'ניץ בבני ברק בראשות גדולי ישראל, לחידוש 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' באחדות ובחיבור של כלל הציבור החרדי.

בראש הכינוס ישבו שלושת ראשי מועצות גדולי וחכמי התורה, ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, האדמו"ר מויז'ניץ והגאון רבי משה מאיה, זקן מועצת חכמי התורה, כפי שדווח על כך השבוע לראשונה ב'בחדרי חרדים'. 

הכינוס ההיסטורי מתקיים כאמור ב'מלון ויז'ניץ' בבני ברק, בברכתם ובהנחייתם של שלוש מועצות חכמי וגדולי התורה, שהורו על הקמתה המחודשת של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' וביסוס העמותה שהם יעמדו בראשה.

מדובר בהוצאה מהכוח אל לפועל של מהלך רב משמעות, בראשות מועצות גדולי וחכמי התורה, לשמירת 'הקומה הכשרה', כאשר 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' תחדש את פניה לגמרי ותעמוד בראשותם של מרנן חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, זאת לצד העברת החוק שיבטיח את שמירת צביון הקומה הכשרה ללא כל שינוי, כהוראת גדולי הדור.

בנוסף, כחברי העמותה והוועדה ימונו באחדות נציגים מכלל הציבור החרדי. מדובר ברבנים חשובים אשר נבחרו בקפדנות על ידי גדולי ישראל. בין היתר משמשים בוועדה מצד 'דגל' הגאון רבי אלימלך קורנפלד, הגאון רבי אפרים רוטשילד, והגאון רבי יוסף שלמה קורלנסקי, לצד החברים מאגודת ישראל, הגאון רבי ישראל פישביין מגור, הגאון רבי שלמה בינעט מבעלזא, והגאון רבי משה ברזובסקי משלומי אמונים, מש"ס יהיו חברים הגאון רבי שלמה זעפרני גאב"ד כתר תורה, הגאון רבי יעקב שרבני חתנו של הגר"א סאלים, והגאון רבי אברהם זכותא.

 

המהלך ההיסטורי מתבצע באחדות מופלאה, כאשר גם חברי בד"ץ 'העדה החרדית' סמכו את ידיהם על כך, ונציג מטעמם הדיין הגאון רבי שמואל ברנסדרופר חבר הבד"ץ משתתף בכינוס, לצד נציג של 'בני תורה' של הפלג הירושלמי הגאון רבי נפתלי הייזלר שמונה על ידי ראש הישיבה הגאון רבי אשר הכהן דויטש ועמוד ההוראה הגאון רבי עזריאל אויערבאך. 

מדובר בהיסטוריה של ממש שכן לראשונה חברים בוועדה גם נציגים מ'הפלג הירושלמי' וגם מחוגי 'העדה החרדית' דבר שיעניק משנה תוקף לדבר שעדיין לא נעשה עד היום במשך עשרות שנים, המראה על חשיבות הדבר אצל גדולי הדור. 

כידוע, 'הקומה הכשרה' נוסדה לפני כ-18 שנה על ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל, כנגד פגעי הטכנולוגיה והתקשורת. כחלק מנזקי ממשלת השמד הקודמת, ניתכה גם גזירת 'רפורמת הסלולר', על ידי שר התקשורת דאז יועז הנדל, שפעל לפרק את הקומה הכשרה, בניסיון נואל לזרוע הרס וחורבן בציבור.

על מנת לתת מענה לכך, ולהסדיר את קיומה של 'הקומה הכשרה' ללא כל שינוי, הוגשה הצעת חוק על ידי ש"ס ויהדות התורה ('חוק ארבל'), המסדירה את פעילות הקומה בהתאם להוראות והנחיות גדולי ישראל, כך שהקומה הכשרה תישמר מכל משמר, ולא יתאפשר שום ניוד של מספר בעל קידומת כשרה לכל קומה אחרת באשר היא. רגע לפני פיזור הכנסת החוק עבר אף בקריאה הראשונה, ובכנסת הנוכחית הוחל עליו 'דין רציפות', מה שמאפשר את המשך שלבי החקיקה בקריאה השנייה והשלישית.

בשבועות האחרונים פעלו גדולי ישראל ובראשם ראש הישיבה הגרמ"ה הירש כדי להביא לחידוש וחיזוק 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', המפקחת על הקומה הכשרה, בייצוג של כלל הציבור החרדי, כשלצד זאת מורים גדולי ישראל לקדם את החוק. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום