בליל שבת: כך מונה ראש ישיבה בפוניבז'

עם סיום ימי השלושים מונה ממשיך בראשות הישיבה למרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל. בליל שבת הודיע נשיא הישיבה לרמי"ם כי הוא ממנה את הגאון רבי דוד לוי לראש ישיבה שיתחיל למסור שיעור כללי אחת לשבוע. כל הפרטים על המינוי

משה ויסברג | חרדים 24.6.2023 | 21:24

הגאון רבי דוד לוי מספיד את חמיו בלוויה | צילום: שוקי לרר

בישבת פוניבז' שמחים ומתרגשים בבשורה שלקראת השלושים למרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל, מינה נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן את חתנו של ראש הישיבה - הגאון רבי דוד לוי לממשיך דרכו של חמיו הגדול והוא יכהן פאר כראש ישיבת פוניבז'.

במהלך השבוע האחרון עלה נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן לשיחה והתייעצות ממושכת במעונו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי בה שוחחו על עניני הישיבה והנהגתה לאחר פטירת מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בחודש האחרון, לאחר קבלת ברכתו של הגרב"ד החליט נשיא הישיבה הגר"א כהנמן למנות את הגאון רבי דוד לוי לראש הישיבה כממשיכו של חמיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בליל שבת לאחר תפילת מעריב כינס נשיא הישיבה את כל הרמי"ם והמשגיחים בהיכל הישיבה לשיחה בלתי שגרתית בה הודיע להם על החלטתו במינוי החדש.

הגאון רבי דוד לוי משמש כר"מ בישיבת פוניבז' כבר שנים רבות וכעת הוא ישמש כראש ישיבה וימסור שיעור כללי פעם בשבוע. 

ראש הישיבה החדש הוא תלמידו המובהק של מרן הגר"ש רוזובסקי זצ"ל כאשר בשנות בחרותו היה חוזר מידי יום על שיעוריו של ר' שמואל שמונה פעמים והוא בקי בהם בבהירות מוחלטת, שיעוריו החריפים והגאוניים מלאים בחשבונות מופלאים בדברי הראשונים ובהברקות למדניות מחודשות המפורסמים בעולם הישיבות.

לראש הישיבה היה קשר מיוחד עם מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל שחיבבו מאד והיה משוחח עמו שעות ארוכות בעמקי הסוגיות, הגאון רבי יצחק מאיר יעבץ תלמידו הקרוב של מרן הגראמ"מ שך העיד שהרב שך דיבר איתו כמה פעמים על רצונו העז למנות את הגאון רבי דוד לוי לר"מ ומרביץ תורה בישיבה הקדושה בעקבות למדנותו הגאונית וכושר ההסברה הרחב שלו.

ראש הישיבה החדש ידוע בהנהגתו הפשטנית והמצטנעת בדומה לחמיו הגדול ביתו הצנוע שוכן בקרית הישיבה כאשר בכל שעות היום הבחורים עושים את דרכם לביתו לשוחח בלימוד ולשמוע את החבורות המפורסמות הנמסרות בעומק רב והיקף עצום.

כדרכו של חמיו, הגרי"ג הוא מוסר את שיעוריו גם בימי בין הזמנים במעונו כך גם בבין הזמנים הוא לא פוסק מהרבצת התורה לבני הישיבה ותלמידיה.

בני הישיבה מתכוננים בהתרגשות לשיעור הכללי הראשון שיתקיים השבוע ביום שני בשעה 18:00 בחדר השיעורים כללי בישיבה, בה מסרו ראשי הישיבה לדורותיהם את השיעור כללי לבני הישיבה.

בתוך כך עולם התורה כולו עוקב בעניין ובסקרנות כמה תלמידים יזכו להתקבל השנה לישיבת פוניבז' המעטירה והאם ימונו רמי"ם חדשים להרביץ תורה, לעת עתה ממלא את מקום מרן הגרי"ג בשיעורים הגאון רבי יעקב אפשטיין מהרמי"ם הצעירים בישיבה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום