רבני טבריה: הגר"ד קוק יקבע את זהות המועמד לראשות העיר

במכתב ששיגרו רבני הקהילות לצדיק הרב דב קוק, הם מכריזים כי הוא זה שיקבע זהות המועמד לראשות העיר טבריה, שבו יתמכו התושבים החרדים | זאת, ברקע ההחלטת בג"ץ שלא לאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בועז יוסף להתמודד על ראשות העיר והחשש מפני התחזקותו של רון קובי 

אבי גדלוביץ' | פוליטי 4.8.2023 | 12:47

הצדיק רבי דב קוק | צילום: שוקי1

רבני הקהילות בטבריה שהתכנסו בשבוע האחרון, החליטו פה אחד כי מי שיכריע ויוביל את המערכה בבחירות המוניציפליות הוא הגאון הצדיק הרב דב קוק שליט"א. מטרת הרבנים היא לאחד את המגזר החרדי על שלל גווניו סביב רשימה למועצה וכן לקבוע מועמד לראשות העיר שיהיה מבין וסכם על כלל הקהילות. בימים הקרובים צפויים להצטרף לקריאת האחדות ראשי כוללים, ראשי ישיבות ורבני קהילות נוספים. מכתב הרבנים מגיע ברקע החלטת בג"ץ שלא לאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בועז יוסף להתמודד על ראשות העיר והחשש מפני התחזקותו של רון קובי.

במכתב אשר נחתם ע"י רבני הקהילות בעיר נכתב: "אל כבוד מעלת מורינו ורבינו רבי דב הכהן קוק שליט"א, יאריך ה' ימיו ושנותיו בנעימים. הן קריבים ובאים הבחירות המוניציפליות בעירנו הקדושה טבריה, אשר כידוע הרבה 'גופי תורה' תלויים בהם, ובפרט בעת הזו אשר משאני הדת רח"ל נשאו ראש. אין לנו בעת הזאת, כי אם להתאגד כאיש אחד בלב אחד, תחת הנהגתו של מורינו ורבינו שליט"א, אשר הוא יורה לנו באופן ברור ובלי שום פקפוק "את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון", כתבו וחתמו הרבנים.

בין הרבנים החותמים נמנים רבני טבריה וביניהם הרב שמואל ביטון רב ביהמ"ד משכן אריה, הרב אשר ברסלויער רב שכונת נוף פוריה, הרב ארז יצחק גול ראש כולל רבי עקיבא, הרב עובדיה צדקה, הרב דוד שמאי ראש כולל שערי רחמים ודיין בבית הדין 'עשות משפט', הרב נחום בקר ראש כולל מאורות רפאל, הרב ירון ישראל ועקנין ראש כולל מוסדות רבי מאיר, הרב מרדכי כהן מרא דאתרא שיכון ד' והסביבה, הרב יוסף יחיאל פרץ ראש מוסדות רבי מאיר, הרב יקותיאל אוהב ציון אב"ד 'טובה ראייתה', הרב דוד דרלי ראש מוסדות תפארת טבריה ועוד רבנים הצפויים להצטרף כבר בימים הקרובים.

כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', 'אגודת ישראל' בוחנת בימים אלו אפשרות להקים מפלגה שתרוץ למועצת העיר טבריה לקראת הבחירות המוניציפליות. זאת, לאחר שכלל החיסדויות בעיר נועדו וסיכמו לעבוד כמקשה אחת במערכת הבחירות. 

ההחלטה, כך לפי גורמים המעורים בפרטים, שמה לה למטרה למצות את הפוטנציאל של קולות החרדים בטבריה, ולבנות שיתוף פעולה עם המפלגות הדתיות והחרדיות האחרות.

נזכיר כי בתחילת השבוע קבע בג"ץ כי "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות. המשמעות היא שיו"ר הוועדה הקרואה בועז יוסף, מקורבו של אריה דרעי, לא יוכל להתמודד לראשות העיר בבחירות לרשויות המקומיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום