חשיפה היסטורית ממצלמות האבטחה: רבי גרשון בתקיעות בראש השנה

במשך שמונים שנה שימש מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל כ'בעל תוקע' בישיבת פוניבז' בתיעוד שנה לפני הסתלקותו נראה ראש הישיבה כשהוא תוקע את התקיעות באופן חד וברור בגיל 99. כעת ערב ראש השנה משה ויסברג מפרסם לראשונה את התיעוד ההיסטורי והנדיר

משה ויסברג | חרדים 14.9.2023 | 19:23

מרן הרב אדלשטיין תוקע בשופר | צילום: צילומסך

ערב ראש השנה תשפ"ג הגיע לידינו תיעוד היסטורי של התקיעות של מנהיג הציבור החרדי מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל בראש השנה תשפ"ג פחות משנה לפני הסתלקותו, תיעוד שהגיע היישר ממצלמות האבטחה המותקנות דרך קבע בישיבת פוניבז'.

מזה שנים רבות שישיבת פוניבז' מרושתת במצלמות אבטחה בכל היכלות ובנייני הישיבה זאת לאחר פסק שקיבלו מפוסקי הדור זצ"ל שהתירו להפעיל מצלמות אף בשבת, אך מעולם לא דלף אף קטע החוצה מאף מצלמה בגבעת הישיבה.

 

היום אנו מפרסמים ב'בחדרי חרדים' קטע היסטורי מתוך אחת ממצלמות האבטחה הטמונים בהיכל הישיבה, בתיעוד ניתן לראות את מרן הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל בתפילת מוסף אשתקד תוקע את התקיעות כאשר ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שיבלחט"א המשמש כ'מקריא' עומד לימינו ומקריא אך לא ניתן לראות זאת דרך המצלמה שהגיעה לידינו.

בתיעוד ניתן לראות את מאות הבחורים היושבים על הגלריות בהיכל מצטופפים בעמידה בצידי הגלריות בבית המדרש בכדי לחזות בתקיעות של מרן רבי גרשון זצוק"ל.

בתיעוד היסטורי זה מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל עומד בגיל 99 בכוחות עצמו ותוקע בשופר את התקיעות המלאות, ברורות וחדות כפי שהיו תמיד תקיעותיו של רבי גרשון.

תיעוד זה מלמד במעט עד כמה החסר העצום בגבעת הישיבה השנה כאשר לראשונה מקום הישיבה לא ישמעו את קול תקיעותיו של רבי גרשון, הרב'ה הגדול שגידל כ100 שנים תלמידים לרבבות ומסר בקולו את התורה לתלמידיו עד יומו האחרון, ומאותו הקול הטהור זכו תלמידי הישיבה ועוד אלפים שהגיעו בכל שנה לחזות במעמד - לשמוע את התקיעות יוצאות ומעלות את כל התפילות של תלמידי ומתפללי הישיבה ישר לשמים לשנה טובה ומתוקה.

את התקיעות השנה יתקע בנו הגאון רבי ישראל אדלשטיין מראשי ישיבת 'בית מדרש עליון' כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים'. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום