העורך חשף: החייל שנפל בעזה תרם לי כליה

אחד מעורכי עיתון 'דה מרקר' חשף כי מי שנתן לו את חייו במתנה באמצעות תרומת כליה, הוא לא אחר מאשר "המתנחל" עמישר בן דוד שנפל בקרבות בעזה לפני כשבועיים

קובי עוזיאלי | תקשורת 20.3.2024 | 07:20

עמישר בן דוד הי"ד | צילום: אתר צה"ל

עידו יוגב, עורך בעיתון 'דה מרקר', חשף בטור שפרסם בעיתון כי רב סרן עמישר בן דוד הי"ד שנפל לפני כשבועיים בקרבות ברצועה עזה תרם לו כליה, שנה קודם לכן.

יוגב כתב בטורו: "עמישר תרם כליה 'על הדרך', כי מבחינתו זה היה רק חלק אחד ממכלול של נתינה. זה מובן לגביו, אבל חשוב להבהיר שלא זו המציאות של תרומת כליה. מעשה התרומה הזה הוא מעשה גדול בצורה בלתי נתפשת".

על המפגש ביניהם בבית החולים, סיפר עורך 'דה מרקר': "כשנפגשנו לפני הניתוח בבילינסון למדתי כמה מרכזית הנתינה בחייו, והדוברים בהלווייתו רק איששו זאת. למדתי מהם שלא הייתי היחיד שחב לו את חייו, על צעירים שהיו בצומתי הכרעה שבהם חייהם עמדו להידרדר. עמישר תפס אותם בזמן, שוחח איתם, לקח עליהם אחריות ושינה את מסלולם".

עמישר בן דוד מדליק נרות חנוכה | צילום: באדיבות המשפחה

על איך נוצר הקשר ביניהם, מספר יוגב: "כשאני התהלכתי באטיות ובמאמץ במסדרונות כדי להתחיל להשתקם, הוא כבר עשה טיול לבית קפה בקניון הקרוב. ידעתי מעט מאוד על עמישר לפני ההשתלה. לא ידעתי מה שמו והיכן הוא גר עד כחודש לפני הניתוח. עמישר ידע מאיפה אני, במה אני עוסק, מה דומה בינינו ומה שונה, וניתן לו להחליט מה חשוב לו יותר או פחות בבחירת הנתרם".

לדבריו, "אף אחד לא היה מכריח את עמישר לחזור למילואים אחרי התרומה. אבל זה היה אחד הדברים שבנפשו, דברים שלא התפשר עליהם. אני הייתי זה שהיה בדרך של עמישר. הוא חלף על פני כמו כוכב שביט, ורק הודות לו אני כותב את המלים האלה, ויושב עוד מעט לאכול אוכל טעים, וממשיך ליהנות מחיי", סיכם יוגב.

רס"ן במיל' עמישר בן דוד הי"ד,  מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו, בן 43, תושב עלי, נפל בכ"ח באדר א' תשפ"ד בדרום רצועת עזה. הותיר אחריו את רעייתו שלומית תחי' וששת ילדיו הי"ו, וכן את שני הוריו וששת אחיו ואחיותיו. אחד מקרובי משפחתו המפורסמים הוא בן דודו שר האוצר בצלאל יואל סמוטריץ'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום