מאות סטודנטים קוראים להדחת המרצה שביקש להטיל אמברגו על ישראל

יותר מ-300 סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה חתמו על קריאה לפטר את המרצה פרופ' ערן פישר שקרא עם מרצים נוספים להטיל אמברגו נשק על ישראל בשל כך שהיא "מבצעת רצח עם בעזה"

שלו שינברג | חדשות בארץ 28.3.2024 | 15:06

הפגנה | צילום: Pixabay

300 סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה חתמו על עצומה הקוראת לפטר את פרופ' ערן פישר שפנה בשבוע שעבר לצד מרצים נוספים במכתב לנשיא ביידן בקריאה להטיל אמברגו נשק על ישראל, כך דווח ב"כאן 11". 

בעצומה כתבו הסטודנטים: "הופתענו לגלות שפרופ' פישר חתם על עצומה שמגנה את מדינת ישראל וצה"ל על מלחמתנו הצודקת ברצועת עזה, תוך שימוש במונח רצח עם לו אין כל בסיס".

"פרופסור פישר פועל נגד הערכים הנאורים שהאקדמיה אמורה לייצג, וחתם על עצומה שלא גינתה אפילו במילה פשעי מלחמה מהחמורים ביותר", כתבו הסטודנטים. "הוא הוסיף וקרא לארצות הברית להפסיק עם משלוחי הנשק, צעד המסכן את מדינת ישראל ואזרחיה, יהודים וערבים כאחד. הוא בחר להתכחש לערכי הנאורות שהאקדמיה אמורה לייצג. על כן, אנו דורשים את פיטורו המיידי מהאוניברסיטה הפתוחה".

מהנהלת האוניברסיטה הפתוחה נמסר: "הדברים המדוברים אינם מייצגים את עמדת האוניברסיטה או הנהלתה. אקט החתימה משקף את דעתו האישית של המרצה ולא נעשה במסגר עבודתו או תפקידו. כמו בסוגיות אחרות, כך גם בסוגיה זו - האוניברסיטה פועלת על פי דין".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום