ההחלטה להכרה במדינה פלסטינית נפלה במועצת הביטחון

שר החוץ על דחיית ההצעה במועצת הביטחון להכרה במדינה פלסטינית: "ההצעה המעוותת נדחתה - לא יהיו פרסים לטרור". ארצות הברית הצביעה נגד והצבעתה מהווה וטו על העברת ההחלטה

יענקי פרבר | מדיני 19.4.2024 | 07:30

גלעד ארדן שגריר ישראל במליאת האו"ם | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ההחלטה להכרה במדינה פלסטינית נפלה במועצת הביטחון. הצביעו בעד- סלובניה, סיירה לאון, רוסיה, דרום קוריאה, מוזמביק, מלטה, יפן, גוויאנה, צרפת, אקוודור, סין, אלג'יריה

ארצות הברית הצביעה נגד והצבעתה בעצם מהווה וטו על העברת ההחלטה. נמנעו - בריטניה, שוויץ.

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן עזב אתמול בזעם את דיון מועצת הביטחון בתום ההצבעה על הכרה במדינה פלסטינית כחברה מלאה באו״ם: "לדבר אליכם זה כמו לדבר לקיר".

בתום ההצבעה פתח השגריר ארדן את דבריו בהבעת תודה לארה"ב ולנשיא ביידן על סיכול המהלך החד צדדי ועל עמידתו ״מול פוליטיקה וצביעות של המועצה״. 

עוד אמר השגריר ארדן: "אני מייצג כאן את ישראל כבר יותר משלוש שנים. השתתפתי בעשרות רבות של דיונים במועצה, ומיום הטבח בשביעי לאוקטובר, אני מופיע בפניכם כמעט בכל שבוע. אני חוזר ומסביר את הטיעונים שלנו, אני מתחנן, משכנע, מביא עובדות ועדויות, מציג צילומים, מקרין סרטונים. אבל אתם ממאנים לגנות, ממאנים להקשיב, לא בודקים דבר וממאנים לעשות את הדבר המוסרי והנכון. לא אנסה יותר לתקן כאן היום את מה שכבר שבור. לדבר למועצת הבטחון זה כמו לדבר לקיר. אני מתפלל שיום יבוא ותבינו את גודל הטעות שאתם עושים פה. לפני שיהיה מאוחר מדי".

ממשרד החוץ נמסר: "מי שתומך בהצעה להכרה במדינה פלסטינית חצי שנה אחרי טבח ה-7 באוקטובר מעניק פרס לטרוריסטים של החמאס שביצעו פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ופשעים נוראיים. מי שבאמת מעוניין בשלום לא מעניק פרס לטרור. הרשות הפלסטינית, אשר לא גינתה עד היום את זוועות ה-7 באוקטובר ומממנת קצבאות לרוצחי יהודים אינה עומדת בקריטריונים הבינ״ל להגדרת מדינה. ההצעה האלג׳יראית לשדרוג מעמד הפלסטינים באו״ם היא בלתי מוסרית, מזמינה עוד אלימות, פוגעת בעקרון המו״מ הישיר וטוב שהיא נדחתה".

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על דחיית ההצעה במועצת הביטחון להכרה במדינה פלסטינית: "ההצעה המעוותת נדחתה - לא יהיו פרסים לטרור"

השר הוסיף: "ההצעה להכיר במדינה פלסטינית, חצי שנה אחרי הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ואחרי הפשעים נגד האנושות שביצעו מחבלי החמאס היא פרס לטרור. אני מברך את ארה"ב שהטילה וטו על ההצעה המעוותת הזאת שנדחתה במועצת הביטחון של האו"ם,.

השר הוסיף: "מקומם שגם חצי שנה אחרי הטבח ב-7 באוקטובר מועצת הביטחון נכשלה בלגנות את הפשעים הנוראיים של החמאס. לא יהיו פרסים לטרור. ישראל תמשיך להילחם עד למיטוט החמאס ולשחרור כל 133 החטופות והחטופים הישראלים".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום