האם פיקוד העורף הסיר את ההגבלות כדי להרדים את איראן?

רק לפני מספר ימים הסיר פיקוד העורף את כל ההגבלות על החיים בישראל, דבר שהצביע על כך שישראל לא כל כך קרובה לתקוף באיראן. הלילה ישראל תקפה בלב איראן ונראה כי פיקוד העורף הרדים את האיראנים

יענקי פרבר | חרבות ברזל 19.4.2024 | 12:34

שר הביטחון יואב גלנט בפורום פיקוד העורף | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

האם ישראל השתמשה בפיקוד העורף כדי להפתיע את איראן?

עיתון ה"ג'רוזלם פוסט" מדווח כי טילים ארוכי טווח שוגרו מכלי טיס על מתקן של חיל האוויר האיראני באיספהאן, מקורות אישרו ל'ניו יורק טיימס' כי מדובר בתקיפה ישראלית.

אולם רק לפני מספר ימים, פיקוד העורף הסיר למעשה את כל ההגבלות על החיים בישראל, דבר שהצביע על כך שישראל לא כל כך קרובה לתקוף בעומק איראן.

בניתוח מעניין של יונה ג'רמי בוב, ב'ג'רוזלם פוסט' נכתב כי תקיפה ישראלית הגדילה את הסבירות למתקפת נגד של איראן, ובמקרה זה יהיה מסוכן לבטל את ההגבלות מחשש לתקיפה איראנית.

ובכל זאת ישראל החליטה להסיר את ההגבלות, והלילה טהראן הותקפה, וה'ניו יורק טיימס' דיווח מפי גורמים ישראלים שישראל תקפה.

נראה כי ישראל השתמשה בפיקוד העורף כדי להרדים את האיראנים מאחר ואיראן עוקבת מקרוב אחר התקשורת הישראלית. וכך לגרום לאייטולות להוריד את הכוננות ולאחר מכן לבצע מתקפת פתע.

אם איראן, למעשה, לא תתקוף בחזרה בגלל שהמתקפה על הישראלית הייתה מוגבלת ולא פגעה במתקני הגרעין האיראני, ההתנהלות הישראלית תתברר כהצלחה.

מנגד צריך לקחת בחשבון שאיראן מטעה את ישראל, התגובה הראשונית שלה הייתה לחזור לשגרה רגילה והחזרת הטיסות הסדירות באיראן, וזה מרמז על חוסר תגובה. עם זאת, טהראן יכולה להפתיע ולתקוף חזרה, ואזרחים חלילה ייפגעו בגלל היעדר הגבלות של פיקוד העורף.

גורם רשמי איראני אמר לרויטרס כי "אין תוכניות להגיב נגד ישראל בגין התקיפה" אך אולי האיראנים מרדימים את ישראל.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום