השר גלנט במאמץ למנוע את הסנקציות על נצח יהודה

שר הביטחון גלנט דן עם הרמטכ״ל, בנוגע להחלטה המסתמנת להטיל סנקציות נגד גדוד ״נצח יהודה״. שר הביטחון יואב גלנט, שוחח גם עם שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו בנושא

יענקי פרבר | פוליטי 21.4.2024 | 23:47

חיילי נצח יהודה בגבול סוריה | צילום: בחדרי חרדים

שר הביטחון גלנט שוחח היום עם שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו, וצפוי לשוחח היום עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בנוגע סנקציות שוטלו על גדוד נצח יהודה. 

בנוסף, שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון לפעול בכל הדרגים על מנת להבהיר לממשל האמריקני את חשיבות הגיבוי לפעולות צה״ל, המתבצעות בכפוף לחוק הבינלאומי.

שר הביטחון גלנט אמר בדיונים: ״מפקדי ולוחמי גדוד נצח יהודה פועלים בחזית הלחימה - מפרוץ המלחמה הם פעלו להרחקת כוחות חיזבאללה בגבול הצפון, לסיכול גורמי הטרור ביהודה ושומרון ובימים אלו פועלים לפירוק חטיבות החמאס ברצועת עזה, תוך סיכון חיים וחתירה למגע נגד האויב. פעילות הגדוד מתבצעת בהתאם לערכי צה״ל ועל פי החוק הבינלאומי, וכל אירוע החורג מהנהלים מטופל בהתאם".

"כל ניסיון להטיל דופי כלפי יחידה שלמה, מטיל צל כבד על עשייתו של צה״ל להגנת אזרחי ישראל וסיכול גורמי הטרור. פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון - זו לא הדרך לנהוג עם שותפים וחברים לדרך".

עוד אמר השר: ״בימים אלה ידידנו ואויבנו בוחנים את הקשר בין ישראל לארה״ב יותר מתמיד- אני מצפה מהממשל האמריקני לחזור בו מכוונתו להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, זו עלולה להיות בכייה לדורות ולפתוח פתח מסוכן לפעולות מסוג זה".

בתוך כך שר הביטחון גלנט דן גם עם הרמטכ״ל הלוי, בנוגע להחלטה המסתמנת להטיל סנקציות נגד גדוד ״נצח יהודה״ ועל דרכי הפעולה השונות למניעת המהלך.

מוקדם יותר דיווחנו כי בישראל חוששים כי החלטה אמריקנית להטיל סנקציות על "נצח יהודה" עלולה להחריף את מצבה של ישראל בזירה הבין-לאומית.

בנוסף דיווחנו מוקדם יותר, כי ארה"ב שוקלת סנקציות נגד יחידות צבא נוספות, כולל משטרה. נטען כי אותן יחידות ששמן לא פורסם, ביצעו לכאורה הפרות זכויות אדם נגד פלסטינים בנוסף לגדוד נצח יהודה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום