"היית בחור קדוש וטהור" | המונים ליוו את הבחור אריאל יוסקוביץ ז"ל

בליל בדיקת חמץ המונים ליוו בבני ברק את הבחור החשוב אריאל יהושע יוסקוביץ ז"ל מבחירי ישיבת 'בית מתתיהו'. אביו, סבו ואחיו ספדו לו והצדיקו באמונה את הדין. בשעת לילה נטמן בבית החיים באלעד. צפו בתיעוד קורע לב ממסע הלוויה

משה ויסברג | חרדים 22.4.2024 | 06:48

הלווית הבחור אריאל יהושע יוסקוביץ ז"ל | צילום: יצחק ורדי

הלוויה קורעת לב התקיימה בליל בדיקת חמץ בבני ברק כשהמונים ליוו למנוחת עולמים את הבחור החשוב אריאל יהושע יוסקוביץ ז"ל, מבחירי ישיבת 'בית מתתיהו', שנלקח לבית עולמו בעקבות חבלה קשה בראשו.

במסע הלוויה רווי הכאב שיצא מבית הוריו ברחוב מימון בעיר, השתתף קהל רב שכלל את ידידי ומכרי המשפחה וכן מאות תלמידי ישיבת 'בית מתתיהו' שהגיעו בהמוניהם מכל קצווי הארץ - זאת עפ"י הוראתו של רה"י הגאון רבי צבי ויסבקר שהביע את דעתו כי על כל בני הישיבה לבוא ולהשתתף במסע הלוויה ולחלוק כבוד אחרון לאחד מטובי בני העליה ובני החבורה שבישיבה.

את מסכת ההספדים פתח האבא, הרה"ג רבי דוד יוסקוביץ, שבמשאו המרטיט הצדיק עליו את הדין בדיבורי אמונה יוצאים דופן. לאחמ"כ הספיד סבו, הגאון הצדיק רבי יונתן אבר משגיח ישיבת היכל יצחק, שעורר גם הוא את הקהל לחיזוק באמונה וביטחון בקב"ה, תוך שהוא מדגיש כי איננו יודעים ומבינים מהן תוכניותיו של הקב"ה, אך הפטירה הטראגית של עלם החמודות הזה רק מחדדת אצלינו את ההבנה כי הגאולה השלמה תהיה בפתאומיות בלי שום הבנה שלנו במהלכי הקב"ה. 

אחיו הבחור אלחנן יוסקוביץ בכה בבכי קורע לב ונפרד מאחיו אריאל יהושע ז"ל שאמר עליו שהיה בחור שמור במאה אחוז בקדושה ובטהרה, דבוק בתורה, אהב את התורה, אני מחזיק את הפלאפון שלו ביד, עברתי עליו, אין שם שום מספר של קו נייעס, זה טלפון של בחור שמעולם לא החזיק טלפון לא כשר, הוא היה בחור קדוש. 

 

כמו כן נשא דברים הגאון רבי שמעון גלאי שעורר את הציבור והרה"ג רבי חיים קלופפר מרבני ישיבת 'היכל יצחק'. 

בתום דברי ההספד על יד ביתו, המשיך מסע הלוויה אל רחבת בית מתתיהו, שם המתין קהל רב כשבראש המלווים נראה מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש. בדרכה לשם עברה המיטה בהיכל ישיבת סלבודקה לצעירים - שם קנה הבחור אריאל יהושע ז"ל את משנתו משך ג' השנים האחרונות, כששם גם נשמעו דברי מספד קצרים מפי ראש ישיבת סלבודקה לצעירים הגאון רבי ברוך מרדכי זקס.

עין לא נותרה יבשה בשעת הספדו המצמרר של ראש הישיבה הגאון רבי צבי ויסבקר, שפתח את דבריו כשהוא מציין כי הימים האלו הם ימים האסורים במספד, ובוודאי שעוד נייחד זמן למספד גדול על בן העלי'ה המפולג שנחטף מאיתנו, אך מ"מ צריך לדעת כי אין לנו לערב את העצב והצער הפרטי שלנו בשמחתו של המקום, ואין לנו לתת לצער הגדול להשבית ח"ו את שמחת החג. רה"י המשיך ואמר כי אכן, מחר נערוך כולנו את ליל הסדר, ובודאי שהאב נשבר מהמחשבה שאריאל יהושע ז"ל לא ישאל מה נשתנה, אך צריך לדעת - המשיך רה"י - כי גם אריאל יהושע יסב מחר בליל הסדר, ליל הסדר בישיבה של מעלה, אך שם לא ישאל אריאל יהושע מה נשתנה, כי שם הכל ברור, שם אין קושיות.

לאחמ"כ נשא דברי מספד הגאון רבי ישראל מאיר מן מראשי ישיבת בית מתתיהו, אשר הנער אריאל יהושע ז"ל שמע אצלו שיעורים כסדרן בזמן החורף האחרון. הגרי"מ מן תיאר בהספדו את גדלותו של הבחור, כשבתוך דבריו סיפר כי בחורף האחרון בא אריאל יהושע להתייעץ עמו אם נכון להביא פלאפון, תוך שהוא חושש כי הדבר יפריע לו ויטרידנו מהשקיעות בלימוד. כמו"כ סיפר הגרי"מ מן כי בסוף הזמן האחרון - טרם צאתו לבין הזמנים, אמר לו אריאל יהשע ז"ל שהוא לוקח על עצמו לסיים את מסכת ביצה וסוכה במשך תקופת בין הזמנים, ואמנם אע"פ שבסופו של דבר לא זכה להשלים את קבלתו, כאשר לדאבוננינו נגדעה מסכת חייו באיבה באופן כה טראגי, מ"מ ודאי שמחשבתו הטובה מצטרפת למעשה, ובבי"ד של מעלה ששים ושמחים בקבלה המיוחדת הזו.  

משם המשיך מסע הלוויה לעבר בית העלמין החדש באלעד שם נטמן לקול זעקות שוד ושבר של חבריו הרבים ובני משפחתו האוהבים. 

 

בשיחה שקיים א' מתלמידי הישיבה עם 'בחדרי חרדים' ציין התלמיד אנקדוטה מענינת ומופלאה, כי ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל היה רגיל לחזור ולומר כי ישיבת בית מתתיהו זוכה לסיעתא דשמיא והגנה מיוחדת בכך שבמשך כל שנות קיומה של הישיבה לא קרה שום אסון וטרגדיה בנפש לאף א' מתלמידי הישיבה. (עובדה יוצאת דופן בהתחשב בכך שחלפו למעלה מארבעים שנה מאז ייסודה של הישיבה וכאשר במרוצת השנים עברו בה אלפי בחורים). והנה עתה אחר שנסתלק ראש הישיבה לישיבה של מעלה, אבדה ל"ע זכותו הטהורה - שהגנה ושמרה על בני הישיבה. ויהי לפלא.

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום