ישראל נערכת להתחיל במבצע הקרקעי ברפיח

בצה"ל נערכים להתחיל "בקרוב מאוד" את המבצע הקרקעי ברפיח, שכולל פינוי מאסיבי של למעלה ממיליון פלסטינים. הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 23.4.2024 | 22:16

הריסות ברפיח, עזה | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בצה"ל נערכים להתחיל את המבצע הקרקעי ברפיח, שכולל פינוי מאסיבי של למעלה ממיליון פלסטינים - כך פורסם הערב בחדשות 'כאן 11', מפי שני גורמים אמריקנים. זמן פינוי האזרחים מרפיח יימשך בין 4 ל-5 שבועות. בצל ההיערכות למבצע, הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן, כדי להניע את העסקה לשחרור החטופים.

לפי התוכנית של צה"ל, הפלסטינים שנמצאים ברפיח יידרשו להתפנות למתחמי אוהלים שהוקמו בחודשים האחרונים, ושנבנו על ידי גורמי סיוע בין לאומיים לצד מדינות נוספות.

לפי התוכנית שהוצגה לאמריקניים ולגורמים נוספים באזור: ההתקדמות של צה"ל ברפיח תיעשה בשלבים לפי חלוקה לאזורים מוגדרים, כאשר האוכלוסייה המקומית תעודכן מראש לפני תנועת כוחות צה"ל - כך שיתאפשר לאוכלוסייה להתפנות מהאזור בשלבים.

בצה"ל אישרו בתחילת השבוע את התוכנית העדכנית לרפיח בפעם הרביעית, לאחר שבוצעו בה שינויים קלים. בין היתר, בשל השגותיהם של האמריקנים, שהביעו בהתחלה התנגדות נחרצת לתמרון ברפיח מחשש לפגיעה בבלתי מעורבים, כך דיווח איתי בלומנטל בכאן חדשות.

גורם ביטחוני מסר לכאן חדשות כי האמריקאים מבינים היום את הצורך במבצע, וכבר לא מתנגדים. הגורם אמר: "אנחנו נערכים להקים חמ"ל משותף עם ארצות הברית. אנחנו מבינים את החשש, אבל לא נוכל להשלים את המבצע בלי להיכנס לרפיח, דבר שיכול לסייע גם בלחץ - שיביא למפנה בסוגיית החטופים".

בצל היערכות בצה"ל למבצע, הדרגים המדיניים הבכירים דנו לאחרונה באפשרויותיו של הפעילות ברפיח. בנוסף, הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן, כדי להניע את העסקה לשחרור החטופים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום