המקווה ששופץ נפתח בערב פסח: מה ביקש הרבי מהחסידים?

בחצר נדבורנה נפתח המקווה ששופץ בחצי שנה האחרונה. בדרשת שבת הגדול הודה הרבי על הניסים במתקפה מאיראן וביקש לחזק את תקנת אביו בעת טבילה במקווה

משה ויסברג | גלריות 24.4.2024 | 23:40

פתיחת המקווה בנדבורנה | צילום: שוקי לרר

בחצר חסידות נדבורנה התבשרו החסידים בערב החג כי המקווה המחודש ששופץ במרכז החסידות בקריה בבני ברק במשך חצי שנה יפתח בערב חג הפסח.

בחצי שנה האחרונה עבדו הפועלים מסביב לשעון לשפץ את המקווה החדש שנתרם ע"י הנדיב הרבני ר' אברהם פישמן מבורו פארק.

בערב חג הפסח התבשרו החסידים שהמקווה יתחיל לפעול למרות שעדיין הוא לא מוכן באופן סופי. בערב חג הפסח הגיע למקווה הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא רבה של בני ברק יחד עם האדמו"ר מנדבורנה למילוי האוצרות ולאחר מכן נפתח המקווה.

בדרשת שבת הגדול התייחס הרבי לפתיחת המקווה ששופץ והזכיר את דברי אביו הרבי בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה זצ"ל שתיקן שלא לדבר בכלל במקווה המזרז יותר את זמן השהייה במקווה.

הרבי גם הזכיר את הניסים גדולים שאף יהודי לא נפגע מהמתקפה של איראן על ישראל, הרבי אמר: "היינו אמורים לרקוד ברחובות על הניסים והחסדים שהקדוש ברוך הוא עשה איתנו, אבל לפחות נודה להשי"ת בליל התקדש החג שזה לילה גדול מאוד". 

בנוסף אמר האדמו"ר כי היות והשנה בעקבות הטבח הנורא בשמחת תורה לא היה טיש נעילת החג במוצאי שמחת תורה שאז מקבלים החסידים לסיים את הש"ס עד שמחת תורה שנה לאחר מכן, לכן הציע כעת הרבי שהחסידים יקבלו על עצמם משבת הגדול לסיים עד שמחת תורה תשפ"ה את כל הש"ס ואכן החסידים קיבלו על עצמם.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום