יהודי אודסה חוגגים פסח: ראש העיר "יהודים תמיד העריכו חופש"

רבה של אודסה העניק מצות לראש עיריית אודסה כאות הוקרה על שיתוף פעולה עם הקהילה היהודית. הרב בירך את ראש העיר שאמר: "היסטוריה מעידה כי יהודים תמיד העריכו חופש, וביקשו לחיות בארץ חופשית"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.4.2024 | 21:50

ראש עיריית אודסה מקבל מצות | צילום: בית חב"ד אודסה

הקהילה היהודית באודסה חוגגת את פסח בצל המלחמה עם רוסיה.

רבה של אודסה ודרום אוקראינה הרב אברהם וולף נפגש עם ראש עיריית אודסה גנאדי טרוחנוב והעניק לו מצות כאות הוקרה על שיתוף פעולה עם הקהילה היהודית. הרב בירך את ראש העיר על הפעילות בעיר שנמצאת תחת מלחמה.

מר טרוחנוב הגיב על כך באתר האינטרנט של העיר: "אני מברך את הקהילה היהודית של אודסה בחג הפסח. זהו חג המסמל את יציאת העם היהודי מעבדות, התחדשות ויכולת להתגבר על ניסיונות קשים. ההיסטוריה מעידה כי יהודים תמיד העריכו חופש, וביקשו לחיות בארץ חופשית. אלו הם הערכים שהמגנים שלנו נלחמים עליהם כעת, מגנים על החופש והעצמאות של אוקראינה. מה שהכובשים הרוסים מנסים לשלול מאיתנו, כי הם לא יודעים מה זה חופש".

לסיום כתב: "תנו לחג הפסח למלא את ליבנו באור ושלווה, ותנו למסר שלו לעורר אותנו להישגים חדשים ובעיקר לניצחון. בריאות טובה, כוח, טוב, רווחה ושמיים אוקראינים שלווים. חג פסח כשר ושמח".

הקהילה היהודית באודסה חגגה גם בערב פסח את סיום מסכת בכורות. צעיר יהודי מקומי, סרחי ריאבוב בן 18, פדה את עצמו לאחר שלא נפדה כשהיה בן חודש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום