דובר רה"מ קרא לחמאס "דאעש" - כך הגיבה המגישה הלבנונית

אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה בערבית, כינה במהלך ריאיון לרשת אל-ערבייה את החמאס "דעאש". המגישה הלבנונית הגיבה: "לא נשתמש במונחים האלה, בוא נסיים את הריאיון ברוגע"

שלו שינברג | חדשות בעולם 26.4.2024 | 07:46

אופיר גנדלמן | צילום: משרד ראש הממשלה

מגישה הלבנונית ליאל אל-אחתיאר שחטפה בעבר ביקורת בשל ראיונות שקיימה עם גורמים ישראלים, וביניהם דובר צה"ל בערבית אותו כינתה  דובר "צבא ההגנה לישראל", ראיינה את דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, אופיר גנדלמן. 

במהלך הריאיון גנדלמן אמר כי "חמאס הוא דאעש פלסטיני". אל-אחתיאר ענתה לו: "סלח לי, אנחנו לא רוצים להשתמש במונחים האלה". גנדלמן השיב: "זו זכותי לומר את זה". אל-אחתיאר: "אני לא רוצה להיכנס לוויכוח בשידור חי. בוא נסיים את הריאיון הזה ברוגע. אני רוצה נתונים ומידע בלבד", כך לפי "ווינט".

גנדלמן עמד על שלו והתעקש: "חמאס הוא דאעש פלסטיני, ככה רואים אותו בישראל". אל-אחתיאר גם היא התעקשה: "זכותנו לכפות את המונחים שבהם אפשר להשתמש". גנדלמן השיב: "למה את מגינה על חמאס?". 

מגנדלמן נמסר ל"ווינט" כי "מתחילת המלחמה מערך ההסברה הלאומי פועל תחת ראש המערך מושיק אביב כדי להכניס את המסר הישראלי לכל בית בעולם הערבי".

 "מאמץ מיוחד ניתן להטמעת המסר, ממנו חמאס חושש יותר מכל, לפיו הוא בעצם דאעש פלסטיני. מעשי הזוועה שלו ב-7 באוקטובר המחישו את האמת הזאת לכל ערבי. עם זאת, יש מידי פעם מגישים ברשתות ערביות, שמנסים מסיבות אישיות לצבור נקודות בדעת הקהל הערבית באמצעות הכחשת העובדה הזו, אבל הם מועמדים מיד במקומם, כמו שרואים בריאיון הזה", נמסר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום