פצועים במחאות בגאורגיה: "לא רוצים שלטון סובייטי"

לאחר שהממשלה בגיאורגיה ממשיכה לקדם את "חוק הסוכנים הזרים" שיסמן ארגונים שמקבלים מימון מחו"ל, אזרחים רבים החריפו את צעדי המחאה. המשטרה פיזרה את המפגינים בגז מדמיע ורימוני הלם

שלו שינברג | חדשות בעולם 1.5.2024 | 16:05

גאורגיה | צילום: פלאש 90

האיחוד האירופי הוציא גינוי נגד גאורגיה לאחר שהמשטרה ריססה גז מדמיע וירתה כדורי גומי לעבר מפגינים שהפגינו נגד חוק שנוי במחלוקת שמקדמת הממשלה. 

העימותים אמש (שלישי) היו האלימים ביותר בשלושת השבועות האחרונים, מאז החלו העצרות לראשונה נגד הצעת החוק שלטענת המבקרים דומה לחקיקה המשמשת לדיכוי תקשורת וארגונים לא ממשלתיים ברוסיה. 

האיחוד האירופי הזהיר שהעברתו עלולה לערער את שאיפותיה של גאורגיה להצטרף לאיחוד האירופי. על פי הדיווחים, מספר אנשים, כולל פוליטיקאים מהאופוזיציה, הוכו על ידי המשטרה בעצרת האחרונה. משרד הפנים של גאורגיה מסר כי 63 בני אדם נעצרו.

המהומה באה לקראת הבחירות לפרלמנט באוקטובר, שנתפסות כמבחן לדמוקרטיה בגאורגיה, שלושה עשורים לאחר שקיבלה עצמאות עם נפילת ברית המועצות. "אני מגנה בחריפות את האלימות נגד מפגינים בגאורגיה שהפגינו בדרכי שלום נגד החוק להשפעה זרה", אמר היום (רביעי) שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל.

החוק שמקדמת ממשלת גיארוגיה מקדם סימון של ארגונים שמקבלים מימון משאר מדינות העולם. מבקריו טוענים כי הוא יפגע בין היתר קשות בחופש העיתונות. "אנחנו לא רוצים את המשטר הסובייטי שההורים שלנו חיו בו", אמר אמש קאטו סלוקבדזה, מפגין שהגיע למחאה בטביליסי: "אני חושב שכל אדם צריך לצאת לרחוב ולומר לא לחוק הרוסי וכן לאירופה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום