גפני נגד יוזמת נתניהו: "הבחירה הישירה לא תפתור את הבעיה"

ח"כ משה גפני התייחס הבוקר להצעת רה"מ לבחירות ישירות לראשות הממשלה ואמר: ״אני לא חושב שהבחירה הישירה תפתור את הבעיה, יכול להיות שהייתי מסכים אבל זה לא מתאים למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל - אני סובר שזה לא הדבר הנכון"

פוליטי 8.12.2019 | 14:33

יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני התייחס היום (ראשון) להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לקיום בחירות ישירות מול בני גנץ לראשות הממשלה וציין כי הוא מתנגד ליוזמה. בדברים שנשא במהלך ועידת מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים אמר גפני: ״אני לא חושב שהבחירה הישירה תפתור את הבעיה, יכול להיות שהייתי מסכים אבל זה לא מתאים למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל – אני סובר שזה לא הדבר הנכון".

עוד אמר ח"כ גפני: "אין חקיקה דמוקרטית במדינת ישראל. מי שמנהל את החקיקה במדינת ישראל זה היועץ המשפטי שאומר זה לא יעבור. ואם יעבור, אז נפסול לכם". גפני הוסיף כי: "בחירות נוספות אין שואה כלכלית למדינת ישראל". בדבריו התייחס גפני למו"מ עם כחול לבן ואמר: "כל פעם שמדברים עם כחול לבן על ישיבה עם נתניהו קם יאיר לפיד שהוא הרב הראשי שלהם ופוסק שחל איסור".

כזכור, בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער התייחס הבוקר להצעתו של ראש הממשלה לקיים בחירות ישירות, ואמר כי מדובר ב"מהלך שאין לו סיכוי לעבור בימים הספורים שנותרו לכהונת הכנסת הזאת". סער הוסיף והסביר כי בכל מקרה "אין לשנות שיטת ממשל בחטף כדי לנסות לפתור סיטואציה פוליטית רגעית".

בראיון 'לרשת ב" אמר סער: "הבחירה הישירה שהליכוד תמיד התנגד לה ובצדק – בוטלה אחרי שנים ספורות" והוסיף, "יש גם החלטה של מרכז הליכוד נגד. כשאולמרט ניסה לשנות את שיטת הממשל אמר לו נתניהו גם בצק – 'שיטת ממשל אינה גרביים'. אנחנו נשארים הרי עדיין בשיטה הפרלמנטרית, אתה צריך רוב בכנסת. הבעיה שלנו היום היא שאיבדנו את הרוב בכנסת. למרבה הצער כל עוד נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד לא יהיה לנו רוב בכנסת. כל השאר בעיניי זה ספינים".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום