השופט ניל הנדל נבחר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית

לקראת הבחירות לכנסת ה-23, נבחר שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית במקומו של השופט חנן מלצר, שכיהן בתפקיד עד כה

פוליטי 8.12.2019 | 19:59

יונתן זינדל, פלאש 90

מינוי חדש בועדת הבחירות המרכזית: לקראת הבחירות לכנסת ה-23, נבחר היום (ראשון) שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית במקומו של השופט חנן מלצר שכיהן כיו"ר הועדה במערכות הבחירות האחרונות.

מדובר בתפקיד רגיש בו צריך השופט לנווט את מערכת הבחירות הסוערת, ולהתמודד מול שורת עתירות של מפלגות מימין ומשמאל, כאשר לחצים כבירים מופעלים עליו מכל עבר.

מוקדם יותר היום, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי שופטי בית המשפט העליון בחרו בשופט ניל הנדל כי"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23. השופט עוזי פולגמן נבחר להיות ממלא מקומו של הנדל.

יו"ר ועדת הבחירות היוצא חנן מלצר הצליח להאהיב את עצמו על הנציגים החרדים בוועדת הבחירות, וברוב הישיבות אף הביע את הערכתו מהתנהלותם וקשרי ידידות נרשמו אף עם חלק מהנציגים.

כעת, יהיה מעניין לעקוב באשר ליחסו של הנדל למפלגות מימין ומהמגזר החרדי, זאת בשל מוצאו של הנדל כבן הציונות הדתית.

הנדל למד בבחרותו בישיבה יוניברסיטי אצל הרב יוסף דב סולובייצ'יק ובישיבה בניו יורק.

בשבועות האחרונים עלה הנדל לכותרות לאחר שהביע ניחומים למשפחת המחבל סאמי עאהד עבדאללה אבו דיאק, שרצח לפני 18 שנה את איליה קריביץ'.

את הניחומים הביע במסגרת פסק דין שדחה את בקשת משפחתו של המחבל לשחרור מוקדם בגלל מחלת הסרטן ממנה מת. בפסק הדין כתב השופט: "משתתף בצער משפחת המחבל" - דבר אשר עורר תרעומת גדולה עליו.

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום