בגיל 92: אבי משפחת רובשקין הענפה הלך לעולמו

נגיף הקורונה הכה גם את משפחת רובשקין המפוארת. ראש המשפחה מפארי חסידות חב"ד הלך הלילה לעולמו בגיל 92 | רעייתו מרת רבקה בת הינדא נלחמת על חייה כדי לשרוד את הנגיף האכזרי 

ברוך דיין האמת 3.4.2020 | 11:40

הרב אהרן רובשקין ז"ל צילום: חב"ד אינפו

מבורו פארק מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרה"ח ר' אהרן רובשקין ז"ל, בן ה-92, מפארי חסידות חב"ד, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה הקטלני שהפיל חללים רבים.

הרב רובשקין ז"ל, מפורסם בעולם היהודי כמי שהקים את חנות ומפעל הבשר המפורסם "אגריפרוססורס" בעיירה פוסטוויל שבמדינת איווה בארה"ב וזכה להקים דור ישרים מבורך. 

ר' אהרן נולד בעיירה החסידית נעוול שברוסיה, ולאחר שפרצה המלחמה, הוא נמלט לסמרקנד. אחרי המלחמה היגר לארצות הברית, שם פתח את מפעל בשר ולאחר מכן את המשחטה הענקית בפוסטוויל במדינת איווה, בנו ר' שלום מרדכי רובשקין, ניהל את המפעל אחריו ובשנת תשס"ח נעצר לאחר הלשנות, ובחקירה התגלה כי הוא הונה את הבנק. הוא קיבל עונש של 27 שנות מאסר, על ידי שופטת אנטישמית. כל הערעורים נדחו.

לאחר ששהה בכלא 8 שנים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קצב את עונשו בזאת חנוכה תשע"ח והוא שוחרר לחופשי באופן מיידי, המקום הראשון אליו הגיע ר' שלום מרדכי, היה לבית הוריו הקשישים שלא האמינו שהם יראו אותו בחיים. המחזות שנלוו לשמחה האדירה שברו שיאים שלא ידעה ניו יורק בכלל וחסידות חב"ד בעולם בפרט, ר' שלום מרדכי התקבל בשירה ובריקודים של אלפי בני אדם - אנשים, נשים וטף שהתקבצו מחוץ לביתו במונסי, מחוץ לבית הוריו בבורו פארק וכן בבית 770 בשכונת קראון הייטס, שם רקד והרקיד אלפים עד לפנות בוקר בשבח והודאה להשי"ת על הנס שגמל עמו.

רבי אהרן ז"ל הותיר אחריו בנים ובנות, שישבו שבעה בכמה מוקדים בעולם. בנו ר' העשי רובשקין העובד במפעל הבשר בפוסטוויל, יישב שם שבעה עד כניסת חג הפסח. יצוין כי גם האם, רעייתו של רבי אהרן ז"ל  נדבקה בנגיף ומצבה קשה. שמה לתפילה; רבקה בת הינדא לרפו"ש.

יהי זכרו ברוך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום