צפו • הזנב של הייצור הזה בעובי של ראשו, לא תדמיינו למה?

השממית המנומרת היא מין של לטאה ממשפחת האובלפריים, שממיות אלו גדולות יחסית, הן בעלות עור גס מכוסה גבשושיות, הן בעלות זנב מנופח בעובי הראש בכדי שכאשר יגיע טורף, ויתפוס את הזנב, הן ישחררו אותו מגופן ויברחו מהמקום

מעניין 21.8.2020 | 12:45

שממית מנומרת צילום: pixabay

שממית מנומרת היא מין של לטאה ממשפחת האובלפריים החיה ברמות, ערבות ומדבריות בדרום אסיה באפגניסטן, פקיסטן וצפון-מערב הודו. היא חיית מחמד נפוצה בהרבה בתים.

 

השממית המנומרת. קרדיט: החיות של שלמה

שממיות אלה גדולות יחסית. אורכם של הנקבות מגיע ל-18–20 ס"מ ומשקלם 50–70 גרם בעוד הזכרים מגיעים לאורך 20–28 ס"מ ושוקלים 60–80 גרם. השממיות משני הזוויגים בעלות עור גס מכוסה גבשושיות, בצבע צהוב מנומר בכתמים שחורים, בדומה לנמר או ברדלס והשממיות שבטבע, יותר כהות מהמבויתות. הם בעלי כפות רגליים גדולות, הזנב מנופח אך מסתיים בקצה דק והראש עבה ובעל עיניים גדולות עם עפעפיים בולטות. שממיות החיות בטבע נוהגות לאכול את עורם שהם משילים.

בשונה משממיות אחרות, שממית זו חסרת בלוטות דביקות ברגליה ואינה יכולה לטפס. היא פעילה בעיקר בשעות הלילה הקרירות יחסית ובהן היא יוצאת לצוד. טרפה כולל בעיקר חרקים כמו צרצרים, תיקנאים ותולעי קמח, אך תגוון בכל יצור קטן ממנה והיא יכולה לצום זמן רב, מסתמכת על שומן שאגרה בזנבה. טורפיה העיקריים הם שועלים ונחשים. השממית יכולה לאבד את זנבה תחת לחץ, אך תנסה להימנע מכך משום שהזנב אוגר שומן בשעות מחסור. במקום זה היא משתמשת בהסוואתה או נמלטת במהירות למאורה קטנה. בזמן שטורף טופס את זנבה כיוון שבטוח שזהו הראש עקב נפח הזנב, היא משחררת את הזנב ונמלטת מהמקום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום