ללא חילול שבת: מהפכת מצלמות האבטחה

עם פתיחת זמן אלול, כולם מדברים על התלמיד חכם שלנו, הבחור שמתחיל את הזמן, הילד שהפך לבן תורה ובני התורה שחוזרים ללימודם.  אנחנו רוצים לדבר דווקא על ה'בית החכם', בית בני ברקי טיפוסי שהופך ביום אחד לבית חכם כפשוטו...

טכנולוגיה 23.8.2020 | 10:33

שבת קודש צילום: יח"צ

תפסנו את מנדי קוריץ, הבעלים והמייסד של קוריץ מערכות לשיחה בה ניסינו להבין איך זה עובד בדיוק והאם זה מתאים בכלל לבית שומר שבת.

השיחה שלנו מתקיימת זמן קצר לאחר שמנדי התבשר על קבלת הכשרות ל'קוריץ מערכות', תעודת כשרות ייחודית ובלעדית שניתנה לו על ידי מכוני הכשרות הגדולים ביותר בעולם ההלכה החל מהמכון הטכנולוגי להלכה ועד מערכת הכשרות העולמית סטאר קיי. התעודה מאשרת לשימוש בשבת את כל המוצרים הטכנולוגיים של 'קוריץ מערכות' החל ממצלמות אבטחה ומערכות אזעקה ועד למערכות החכמות ביותר, כולן מאושרות לשימוש בשבת לכתחילה בלא שום חשש חילול שבת.

לרכישת מערכות אבטחה ללא חשש חילול שבת לחץ כאן >>>

בדיוק בנקודה זו רצינו להבין, איך מקבלים אישור כזה על מערכת בית חכם שמבוססת רובה ככולה על חיישנים והבנת צרכי המשתמש בזמן אמת, אז בואו וניתן את רשות הדיבור למנדי קוריץ:

בעולם הטכנולוגי של היום, אנו נתקלים מדי פעם במצבים שבהם אנחנו מתגלים כחסרי אונים, בעיקר בשבתות וחגים שבהם אנחנו מוגבלים מלהתעסק בטכנולוגיה ומה שנשאר לנו זה לחכות לגוי של שבת (במצבים שבהם יש היתר מרב, כמובן) או פשוט להשלים עם המצב הקיים.

רוצים דוגמאות? בבקשה, אתם עושים קידוש בשבת בבוקר אצלכם בבית, הטשולנט והקוגל כבר על הפלטה, השתיה במקרר, אבל מה עושים עם המזגנים, אם תפעילו את המזגן על הקור הכי חזק, אתם תקפאו מקור בשבת בלילה, אבל אם לא, אוי ואבוי... כל האורחים שמטפסים את חמשת הקומות לבית שלכם, לא יסלחו על החום שמקדם את פניהם, אז מה עושים?

או למשל הוויכוח הקבוע בין הבנים שרוצים חשמל בחדר שלהם בשבת בלילה אחרי שהם חוזרים משטייגען או מהטיש הארוך, לעומת הבנות שלא מוכנות לוותר, הן רוצות לנצל את הזמן ולישון, אז מי יותר חזק?

בית חכם שומר שבת

לצורך כך פיתחו ב'קוריץ מערכות' את מערכת 'בית חכם למהדרין', זוהי מערכת אוטומטית שלומדת את השגרה שלכם, היא מתאימה את עצמה לכל מצב ולכל חדר בנפרד, באמצעותה תוכלו להפעיל את האור בחדר אחד בעוד שבחדר השני רק מנורות הלילה ידלקו, תגדירו מראש את רמת הקור במזגן בבוקר ובערב, תכוונו מראש מתי התריס החשמלי ייפתח והאם הממטרות יעבדו בחצר או לא, כל זה במערכת אחת שגם קיבלה את אישורם של וועדות הכשרות המחמירות ביותר, לאחר בדיקות רב מערכתיות של רבנים המומחים בתחום הטכנולוגיה שאכן אישרו לשימוש את כל המערכות.

גם אם יש לכם בסביבת הבית או העסק מערכות אזעקה ואבטחה סביר להניח שתצטרכו להגיע לאישור של קוריץ, לא רבים יודעים אך כמעט בכל מערכת אתם עלולים להיכשל באיסורי שבת חמורים ביותר,  החל מדיני גרמא בטעות ועד לאיסורי דאורייתא ממש, אבל כשיש לכם מערכות טכנולוגיות של קוריץ מערכות אתם יכולים להיות בטוחים שאתם אכן שומרים שבת, כהלכתה.

למעבר לנציג אישי של קוריץ מערכות לחץ כאן >>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום