מודיעין עילית: נהג אוטובוס סירב לעלות נכה בן 10

ילד חרדי כבן 10 תושב מודיעין עילית שמרותק לכיסא גלגלים, נדהם לגלות כי נהג אוטובוס מסרב לעלות אותו • לאחר שהחברה סירבה להגיב לאביו של הילד על המקרה, החליטה המדינה לתבוע את חברת קווים בשמו של הילד על סך 62,500 שקלים • "הילד נותר המום בעקבות האירוע ואף נקלע לסערת רגשות"

חדשות בארץ 23.8.2020 | 14:08

שרשרת מחאה של אוטובוסים בחברת קווים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, הגישה בשבוע שעבר תביעה נגד חברת האוטובוסים 'קווים' בגין אפליית ילד עם מוגבלות בתנועה, זאת לאחר שנהג אוטובוס של החברה לא אפשר לילד המסתייע בכסא גלגלים והמתין בתחנה, לעלות על האוטובוס בו נהג. בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד פריד מחאג'נה, דורשת הנציבות בשמו של הילד ומשפחתו פיצוי בסך 62,500 ₪.

המקרה אירע במהלך הקיץ בשנה שעברה, כאשר הילד, בן 10 מהיישוב מודיעין עילית, המתין בתחנת אוטובוס כשהוא על כסא הגלגלים בו הוא מסתייע יחד עם אישה המלווה אותו. על פי כתב התביעה, כשהגיע האוטובוס למקום הוא עצר במרחק גדול מן המדרכה, והמלווה ביקשה מהנהג להתקרב למדרכה על מנת שתוכל לפתוח את הרמפה ולאפשר לילד לעלות לאוטובוס, בהתאם לתפקידו של נהג האוטובוס.

הנהג תחילה התקרב מעט, אולם לאחר שהמלווה ביקשה ממנו להתקרב עוד כיוון שהמרחק עדיין היה גדול מידי בכדי להעלות את הכסא, הוא סגר את דלתות האוטובוס ונסע לדרכו, כשהוא מותיר את הילד והמלווה בתחנה.

"הילד נותר המום בעקבות האירוע ואף נקלע לסערת רגשות, וביקש לשוב לביתו שכן האירוע גרם לו לתחושות קשות ולפחדים מנסיעה בתחבורה ציבורית מחשש שייתקל בנהגי אוטובוס דוגמת הנהג נשוא כתב תביעה זה", נכתב בתביעה. "זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתקל הילד בנהג שמונע ממנו שימוש בתחבורה הציבורית, שכן הוא נתקל בנהגי אוטובוסים של הנתבעת אשר מבחינים בו ממתין בתחנה והם אינם עוצרים כדי לאסוף אותו כשאר האנשים ללא מוגבלות".

אביו של הילד פנה לחברת האוטובוסים על מנת להתלונן על הנהג ולקבל את התייחסות החברה לאירוע, אולם במשך זמן רב החברה לא העבירה את התייחסותה המפורטת לאירוע, לא את התייחסות הנהג ואף לא פירטה באם תוחקר הנהג על האירוע ואם ננקטו כנגדו צעדים כלשהם. בעקבות זאת פנה האב לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שפתחה בבירור בעניין, שהחליטה כאמור להגיש את התביעה בשמו של הילד.

"התחבורה הציבורית קריטית ומשמשת אנשים עם מוגבלות בחיי היום יום להגיע למחוז חפצם, ללכת לעבודה, ללימודים, לפגוש חברים ובני משפחה", אומר נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אברמי טורם. "עם זאת, אנו נתקלים לא אחת בקושי להשתמש בתחבורה הציבורית מכיוון שגם כאשר האוטובוס נגיש הנהג אינו עוצר קרוב לשפת המדרכה או קרוב לאנשים הממתינים בתחנה".

לדברי טורם, "המקרה שבגינו הוגשה תביעה הוא חמור במיוחד מכיוון שהנהג סגר את הדלת, נסע והותיר את הילד בתחנה. מקרה זה ממחיש כי הבעיה אינה רק הנגשת האוטובוס, אלא האדם שמפעיל אותו כמו גם הדרכת הנהגים בהתאם על ידי החברה המפעילה. נמשיך לפעול כדי למגר תופעות מסוג זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום