הקצין שסטר לצעיר החרדי - יפצה מכיסו

בית משפט השלום בירושלים פסק היום על קצין המשטרה לשעבר עידו קציר לשלם פיצויים על סך 21,000 שקלים לצעיר החרדי לאחר שסטר בפניו במהלך הפגנה בכיכר השבת בירושלים • בעבר הרשיע ביהמ"ש את קציר בתקיפת המפגין החרדי, אך בסופו של דבר ביטל את ההרשעה והטיל עליו עונש של שעות לציבור בלבד

חדשות בארץ 23.8.2020 | 21:50

הקצין עידו קציר תוקף בחור ישיבה צילום: צילום מסך

לאחר שנתבע בתביעה אזרחית, קצין המשטרה עידו קציר, מי שכונה כ'אימת המפגינים החרדים', יפצה את הצעיר אלכסנדר שפירא ב-21,000 שקלים. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', קציר, שהואשם בתקיפה של צעיר חרדי במהלך הפגנה בכיכר השבת בירושלים, זומן לפני כחודשיים לבית המשפט לדיון בתביעה אזרחית שהתנהלה נגדו בעקבות התקיפה. הקצין נחקר על דוכן העדים על ידי עו"ד איתמר בן גביר.

עורך דין בן גביר הגיש את התביעה האזרחית על סך 75,000 שקלים בשמו של הצעיר החרדי שהותקף. לטענת בן גביר, "בכתב האישום שניהלה המחלקה לחקירות שוטרים, הקלה המחלקה באופן תמוה ודרשה עונש מופחת ביחס לחומרת העבירה".

כזכור, בית המשפט השלום בירושלים הרשיע בעבר את עידו קציר בתקיפה חמורה של המפגין החרדי, אך בסופו של דבר ביטל את ההרשעה, בטענה שיש להתחשב בנאשם לאחר שלקח אחריות על מעשיו, והטיל עליו עונש של ביצוע 120 שעות לציבור בלבד. בתחילה, הכחיש קציר כל קשר לתקיפה החמורה, אך בהמשך הוא הודה בעבירות.

 

כפי שמתואר בכתב האישום שהוגש נגד קצין המשטרה, "קציר תפס את המתלונן והובילו למקום צדדי, שם הנאשם הכה בידו השמאלית בפניו של המתלונן וכתוצאה מכך נפלה המגבעת מראשו של המתלונן. המתלונן הוריד את משקפיו משום שחשש כי הם יישברו, ואז הנאשם הלם בשנית בפניו של המתלונן, תוך שצעק לעברו "הבנת?!"".

היום (ראשון), קבע בית משפט השלום בירושלים כי קציר ישלם פיצוי של 1,5000 ש"ח לצעיר החרדי שלו הוא סתר, בנוסף לשכר טרחת עורך דין על סך של ששת אלפים שקלים. האירוע הראשון התרחש בחודש ינואר 2017, כאשר במהלך הפגנה, קציר סבר ששפירא קילל את אחד השוטרים. בעקבות כך, קציר הוביל את שפירא לצד והיכה בו פעמיים שתי סטירות בפניו.

לאחר מכן  הוגשה תלונה במחלקה לחקירות שוטרים, הכחיש הקצין כי פגע בצעיר, אך לאחר ששפירא שכר את שירותיו של עורך הדין איתמר בן גביר, הוגש כתב אישום נגד הקצין ותוך כדי ניהול משפט קציר הודה במיוחס לו ונדון לעונש של עבודות לתועלת הציבור.

במקביל, הגיש הצעיר החרדי הגיש תביעה אזרחית. אלא, שקציר טען שהמשטרה היא זאת שצריכה לשלם את הנזק, אולם היום בית משפט השלום בירושלים קיבל את טענות התובע וקבע כי לקציר אחריות מלאה על המיוחס לו. כמו כן, השופט קבע כי לא הוכח שהשוטר היה בסערת רגשות.

בית המשפט קבע, כי אמנם לצעיר החרדי לא נגרם נזק, אך קיבל את טענות עו"ד בן גביר כי עצם הסטירות ועוצמתן גרמו לנזק לא ממוני וחייב את הקצין לשם פיצויים בנוסף לשכר טרחת עורך דין.

"ידע כל שוטר, במיוחד אם הוא קצין, כי אם ירביץ ישלם מכיסו", אומר עורך דין איתמר בן גביר. "זה דבר טריוויאלי ופשוט, אך לצערי המשטרה לא פעם משלמת מכיס הציבור. טוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדתנו ולפיה הקצין השתולל, היכה, וצריך לשלם מכיסו", הוסיף בן גביר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום