פרשת כי תצא תש"פ, מגנום בלנד השמחה

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: מגנום בלנד השמחה

יין ואלכוהול 28.8.2020 | 11:25


צילום: באדיבות המצלם

פרשת כי תצא תש"פ, מגנום בלנד השמחה

יהודי צעיר עממי ופשוט, התגורר באחד הישובים בצפון, היה פקיד באחד ממשרדי הממשלה. גר ליד בית הורי אמו, שבשנות קום המדינה היו חקלאים, אבל כבר לפני שני דורות נזנח המקצוע הזה. חלק מהשכנים עשו צימרים, עבורו לא התאימה כזו תכנית משתי סיבות, חלקת האדמה שלו היתה קצת מרוחקת ובצלע הר, מלבד זאת הוא היה ידיד -נפש של העצלנות, לא רוצה לעבוד יותר מידי, ואילו בחדרי אירוח יש עבודה כל הזמן. יום בהיר אחד הגיעה קבוצת אנשים אל האזור ההוא, בדקו והחליטו שהוא מתאים לנטיעת כרמים. חקרו ומצאו את מיודענו, שלו היתה שם חלקת אדמה, והציעו לו למכור אותה. הוא התלהב, מפני שעד היום היא גידלה קוצים בלבד. אבל שכן טוב לחש לו באוזן שאם הם רוצים לשלם כסף סימן שזה שווה, ואת מה שהם רוצים לעשות, אתה יכול לעשות בעצמך. 'שאני אטע כרם'? 'השתגעת'! אני זוכר את סבא שלי החקלאי השזוף עם ידים מיובלות, לא תפור עלי. אמר לו השכן: אני אהיה החקלאי  ונתחלק ברווחים.

הסיפור הזה היה לפני יותר מעשר שנים, היום ה'עצלן' הזה נמצא בכרם מבוקר עד ערב, גם בעונת הבציר וגם בעונת הגשמים, וגם מבקר מידי פעם ביקב, לראות מה קורה עם התוצרת שלו. כשהשכן מזכיר לו שהוא נבהל מלהיות חקלאי, הוא צוחק ואומר: "לא ידעתי שזה מקצוע שמתאהבים בו".

למה אני מספר את זה?  כי זה מזכיר לי את הנאמר בפרשת השבוע: "כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ, וּנְתָנוֹ ה' אֱלֹקֶיךָ בְּיָדֶךָ" (דברים כא/י).  לא כתוב: "אם תנצח", אלא כתוב: "אם תצא למלחמה", הנצחון מובטח לך עם תקום ותתחיל לפעול בנידון. דוגמא לכך כתובה בדברי בלעם שרצה למות כמו הצדיקים (במדבר כג/י). כותב על כך האור החיים שהוא מכיר רשעים שמוכנים לחזור בתשובה אמיתית, בתנאי שימותו מיד, כי אם ימשיכו לחיות, התשובה שלהם לא תחזיק מעמד. כמובן שזו טעות, כי אחר שיחזרו בתשובה, גם הרצונות והאידאליים כבר התחלפו (מעיין השבוע). הנה בעל הכרם אוהב האדמה בגודל טבעי. על כזה סיפור נאמר המשל: "עם האוכל בא התאבון". אבל זו אינה מליצה קולינרית, אלא מאמר מפורסם בספר החינוך: "אחר הפעולות נמשכים הלבבות" (מצוה ט"ז).

השבוע קיבלתי כמה וכמה ד"שים מ'בלנד השמחה' שהמלצתי עליו. כפי שכתבתי לכם בשבוע שעבר, ברוך ה' בתי הבכורה התחתנה, ובמשך כל שבעת הימים של השבע ברכות, עלה יין זה על כל שלחנות השמחה. על כן אחזור ואומר לא את מה שאני אמרתי, אלא את מה שהמסובין אמרו. כולם אומרים שזה יין שאם ממתינים חצי שעה אחר שמוזגים אותו, הוא לפתע הופך להיות שווה לפחות פי שנים. 

המחיר 200 ש"ח ולזוג בקבוקים 350 ש"ח. לרכישת היין לחצו כאן

לחיים ושבת שלום

כתיבה וחתימה טובה

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום