שעות לפתיחת הלימודים, מאות ילדות בלי גן

הורים בשכונה החרדית בעיר לוד זועמים על התנהלות העירייה: שעות ספורות לפני תחילת שנת הלימודים, אין עדיין טופס 4 לשמונה גנים, ושלוש מאות ילדות יישארו בבית

חדשות בארץ 31.8.2020 | 22:43

כותרת

אילוסטרציה צילום: pixabay

מחר בשעות הבוקר, יצעדו רבבות ילדי הגנים לכיתות ויפתחו את שנת הלימודים, אך בשכונת אחיסמך בעיר לוד, מאות ילדות חרדיות יישארו בבית.

הסיבה: שמונה גנים, שבנייתם הושלמה, טרם ראויים לאכלוס הילדות שכן העירייה עדיין לא סידרה טופס 4 למבנים - כך טוענים הורים לילדות הזועמים וחוששים.

ההורים טוענים כי פנו מספר פעמים בשבועות האחרונים אל העירייה, שם מסרו להם כי אין להם מה לדאוג וכי הכל יהיה בסדר - אך בפועל, לא סידרו דבר.

עוד מוסיפים ההורים כי ביממה האחרונה, במטרה להרגיעם, שלחו תמונות כיצד מכניסים את הציוד לגנים, אך למרות הכל אין עדיין טופס 4, ולכן אין חיבור לחשמל והילדות לא יפתחו מחר את שנת הלימודים.

אחד ההורים ששוחח עם 'כיכר השבת' טוען כי "עיריית לוד קבלה בסבר פנים יפות את תושבי אחיסמך וראש העיר יאיר רביבו אחד האנשים היקרים ללבנו, אך ישנם גורמים בעירייה שמנסים בכל דרך למדר ולמזער את הציבור הליטאי באחיסמך בכל דרך שהיא, בין אם זה בתקציבי תרבות בתקציבי חינוך ועוד".

הוא מוסיף ומאשים כי "קל מאד לעקוב ולבדוק מה קיבל הציבור החרדי מבחינה תרבותית ומבחינות אחרות ומה קיבלו כל שאר תושבי העיר".

"לאחרונה החלה רדיפה של ממש של גורמים בעירייה במסווה של הסרת אחריות מטעם עיריית לוד, והדברים מתבטאים ביתר שאת שאנו עומדים יום לפני פתיחת שנת הלימודים ללא מענה לבנותינו ללא יכולת של הנשים ללכת לעבודתם מחר וגרימת ביטול תורה של ציבור האברכים הגדול".

כעת, מאיימים ההורים כי אם מחר לא ימצאו פתרון לילדות - יפתחו את שנת הלימודים בכיכר העירייה, במחאה נגד מה שהם מכנים כאפליית הציבור החרדי בעיר.

מדוברות עיריית לוד לא נמסרה תגובה לפניית 'כיכר השבת'. אנו נפרסמה במלואה אם וכאשר תתקבל.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום