למרות הקורונה: מעל שני מיליון איש נפשו הקיץ בכנרת

מעל 2.1 מיליון נופשים בילו בעונת הקיץ בחופי האיגוד השקטים למרות פתיחה מאוחרת של עונת הרחצה ב-20.5 עקב הקורונה • 725 טון אשפה נאספו מהחופים, רובם מפחי האשפה המוסדרים

מעניין 31.8.2020 | 23:50

אילוסטרציה צילום: יהב גמליאל, פלאש 90

קיץ ייחודי ועמוס מאוד עבר על חופי הכינרת, לאחר חורף גשום, עליית שיא במפלס ושמיים סגורים שהביאו אל הכינרת מעל 2.1 מיליון נופשים מתחילת העונה, אשר נפתחה באיחור, בצל הקורונה ב- 20.5.20.

דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת ברשות הכינרת אומרת, כי רק בחודש אוגוסט לבדו, ביקרו בחופי איגוד ערים כינרת מעל מיליון נופשים. עוד מוסרת בכר, כי כמות האשפה שנאספה לאורך העונה עומדת על כ- 725 טון, בחופים אשר פעלו בקיבולות שיא במהלך כל החודש, כאשר הדבר ניכר בעומסי התנועה סובב כינרת, בחניונים אשר נסגרו ונפתחו לסירוגין כל העת וכמובן בכמות האירועים המטופלים" אומרת בכר ומוסיפה, כי מוקד "כינרת בטוחה" פעל לאורך היממה, לשם זרמו דיווחים מצולמים שוטפים, מ- 160 מצלמות אבטחה בחופי האיגוד, כחלק מפרויקט משותף של איגוד ערים כינרת והמשרד לביטחון פנים. המוקד טיפל מאז פתיחת העונה ב- 390 אירועים, כ- 235 מהם רק בחודש אוגוסט. בעיקר בעיות רעש.

"פילוח האירועים מעמיד את סוגיית הטיפול ברעש כסוגיה המעסיקה ביותר את האחראיים בשמירה על הסדר הציבורי בכינרת: פקחי איגוד ערים כינרת, המאבטחים ושוטרי משטרת ישראל. כ- 40% מהאירועים שטופלו עד סוף חודש אוגוסט היו אירועי רעש. ב- 30% נוספים מדובר באירועי טיפול בהתקהלויות ופציעות והיתר טיפול בהצבת אוהלים שהוצבו במקומות שאינם מיועדים לכך, וונדליזם, אלימות, עבירות תנועה ובטיחות השייט" אומרת בכר.

על פי הסיכומים טופלו במאי 54 מקרי רעש, ביוני 8, ביולי 4 ובאוגוסט 85 מקרים. בחלקם אף נרשמו דו"חות משטרה. פינוי אוהלים ממקומות אסורים להצבה נרשמו בעיקר באוגוסט כ- 26 מקרים. בכל העונה נרשמו 17 מקרי גניבה, שתועדו ברובם במצלמות האבטחה, נתפסו והתלונות עברו לטיפול המשטרה. מקרי אלימות היו בעיקר באוגוסט שהעיקרי בהם בחוף כורסי, בו בני נוער שהיו שתויים לא נענו לצוות הניקיון להנמיך את מוסיקה ולאסוף את האשפה סביבם, מה שגרר לתגרה גדולה, בה השתתפו מעל מאה איש, שהסתיימה בטיפול המשטרה. לאחר מכן תוגברו הפיקוח והשמירה ברצועת חופים אלו ולא היו מקרים חריגים.

לנתונים אלה מצטרפים נתוני מתן הדו"חות של יחידת הפיקוח והאכיפה של האיגוד אשר רשמה כ- 615 דו"חות מאז תחילת העונה, מהם 405 דו"חות בחודש אוגוסט לבדו, מהם 373 דו"חות על העמדת רכבים ו/או חניה במקומות אסורים לרבות חסימת דרכי גישה וחירום, 30 דו"חות בטיחות השייט ועוד.

הביקוש הגבוה לבילוי בחופי הכינרת הביא את מועצת איגוד ערים כינרת לקבלת החלטה לדחות את עבודות הפיתוח בהיקף של כ- 40 מיליון ₪ שאמורות היו להתחיל בחוף צאלון אשר כבר נסגר וגודר, לרגל העבודות במהלך סגר הקורונה. ההחלטה נתקבלה על מנת לתת מענה לצורך הציבורי הדחוף של שטחי נופש פעילים בסובב כינרת. הצוותים באגף מינהלת הכינרת פעלו במשך שבועיים אינטנסיביים להשמשת החוף, בזמן הקצר ביותר האפשרי. סוכת ההצלה שפונתה, הוחזרה אל החוף, טופלו מערכות החניון האוטומטי ומערכות החשמל והכריזה, בוצע גיזום בטיחותי של עצים וכיסוח צמחיה והחוף נפתח לקהל בתחילת יולי לרווחת נופשי הכינרת.

החלטה חשובה נוספת העונה של מועצת האיגוד עסקה במתן מענה לרחצה נפרדת לציבור הדתי חרדי וזאת במקטע נוסף על חוף כינר שהינו כידוע החוף הנפרד לדתיים של האיגוד. גם כאן, עבדו הצוותים תחת סדר זמנים צפוף להקמת מחיצות הפרדה במקטע המוכרז הדרומי של חוף דוגית (גולן מקטע 13). הקטעים הנפרדים הועמדו לרווחת הציבור הדתי-חרדי בתקופה "בין הזמנים", בין 2-21.8.20 והוצבו בהם אף תאי שירותים, מלתחות וכיורים זמניים. לאורך כל התקופה תוגברה עמדת ההצלה במציל שלישי ומאבטח או סדרן קבוע על מנת לשמור על הסדר הציבורי. החוף הנפרד נפתח כמובן גם לכלל הציבור אשר קיבל על עצמו את כללי ההפרדה, כאשר כל העת פעלו החופים דוגית וצאלון הסמוכים כסדרם.

את הנופשים הרבים פגשו מידי יום סטודנטים ומדריכים בחופשה, שהיוו את צוותי ההסברה, הם חילקו שקיות אשפה והסבירו באדיבות ובנועם על חשיבות השמירה על ניקיון הכינרת וחופיה וחזרו עם תחושה שעם ישראל נענה לפניות לשמירה על הניקיון.

עומס רב הורגש גם במוקד פניות הציבור של איגוד ערים כינרת, כוכבית כינרת. המוקד טיפל במעל 7,000 פניות בעשרת הימים הראשונים של פתיחת העונה (בחגי עיד אל פיטר ושבועות), בחודשים מאי עד יולי טיפל המוקד בממוצע של כ-7,600 פניות לחודש, כאשר באוגוסט לבדו טופלו למעלה מ- 10,000 פניות. (לשם השוואה בשנת 2019, טופלו רק כ- 8,000 פניות לאורך כל השנה).

חגי תשרי צפויים להיות עמוסים אף הם, כאשר מיד עם סיומה של העונה, יחלו עבודות השיקום וההסדרה לקראת עונה חדשה נוספת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום