בעיר ביתר זועמים: בתוך שעה הפכנו מעיר כתומה לאדומה

סמוך לחצות קיבלו בעיר ביתר עילית הודעה כי הקבינט החליט לבטל את הלימודים בעיר מאחר והעיר הוגדרה כ'אדומה': "איש לא הסביר, מי מחליט איזו עיר אדומה ואיזו כתומה. אין להם תשובות"

חדשות בארץ 1.9.2020 | 07:46

צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בשעות הבוקר אתמול (שני) העיר ביתר עילית הייתה צבועה 'כעיר כתומה', אך לקראת הערב במשרד הבריאות הודיעו כי ביתר נחשבת ל'עיר אדומה', ובסמוך לחצות לילה קבינט הקורונה קיבל החלטה שהלימודים בעיר לא יתקיימו.

תושבי העיר וחברי העירייה זועמים על ההחלטה: "איש לא מסביר לנו למה הפכנו לעיר אדומה, כאילו מישהו סימן מטרה מראש. רוני גמזו לא מסביר, מקבל החלטות ומקבל את אשרור הקבינט, אין אמון במערכת הזו שבתוך שעה הופכת את ביתר מעיר כתומה לעיר אדומה".

גם חבר חרדי במועצה המייעצת לפרופסור גמזו, מתח ביקורת קשה על התנהלות הפרויקטור. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא אומר: "באתר משרד הבריאות נעלמו צבעי הערים. אולי זה קשור לסתירה שהייתה אתמול. באתר ביתר עילית הוצגה כעיר כתומה ובמצגת היא הוצגה כעיר אדומה, נתפסו במערומיהם?".

לדבריו: "גם אנחנו מנסים להבין. זה בסדר להגדיר את ביתר כעיר אדומה, אבל מה הקריטריונים. מי מחליט איזו עיר אדומה ואיזו כתומה. אין להם תשובות, אומרים לנו שבעתיד יהיו מחשבונים. מישהו שם החליט להכניס את ביתר למצגת, בלי הסברים".

מנגד, כורמים במשרד הבריאות טוענים כי כל ניסיון להסברה מול העירייה ותושבי העיר נתקל בסירוב מצד גורמי העירייה. כמו כן, לדברי גורם במשרד - בביתר יש מספר בדיקות נמוך לצד הפרת ההגבלות, מחתונות ועד תפילות המוניות בבתי כנסת. 

כזכור, נציגי ש"ס התפטרו אמש מהמועצה המייעצת לגמזו והאשימו: "התאכזבנו קשות כשנוכחנו לראות מתחילת פעילות המועצה שאנו ללא יכולת השפעה ומנסים להשמיע את דעתנו כקול קורא במדבר. אנו מתהלכים בתחושה קשה שנעשה בנו שימוש להוות קישוט בלבד. במיוחד כאשר הציבור רואה בנו אחראים וחלק מתהליכי קבלת החלטות -כשאין ביננו לבין קבלת ההחלטות בפועל לא כלום".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום