משפחת הרב אוחיון לאלוף הפיקוד: הרסו את בית המחבל

כשבועיים לאחר הפיגוע הרצחני בפתח תקווה, פונים בני משפחתו של הרב שי אוחיון לאלוף פיקוד המרכז בבקשה להרוס את בית המחבל שרצח את אביהם • אחותו של הרב אוחיון: "מדיניות מגומגמת הביאה לרצח אחי"

חרבות ברזל 10.9.2020 | 10:25

ארכיון צילום: דובר צה"ל

משפחתו של הרב שי אוחיון הי"ד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת סגולה בפתח תקווה לפני כשבועיים, פנתה לאלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי בבקשה להרוס את בית המחבל, החרמת אדמותיו ואדמות משפחתו ועוד. מטרת הבקשה לטענתם, הינה להוות גורם הרתעתי שימנע ממחבלים פוטנציאליים לבצע רצח נוסף של יהודים.

בפניה לאלוף ידעי, שנשלחה ע"י עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה, נכתב כי "לצערנו המחבל הנתעב חליל דויכאת, מהכפר רוגיב ליד שכם, נשאר בחיים ואתמול אף הוגש נגדו כתב אישום בגין הרצח. הרצח מצטרף למעשי טרור וטבח רבים כנגד אזרחי ישראל, שכל חטאם הוא הרצון הטבעי לחיות כיהודים בארץ ישראל".

עוד צוין, כי "כידוע אין בהליך ובענישה הפלילית הקיימים בישראל כדי להביא להרתעה מספיקה ומיגור הטרור. המנוח, שהיה דמות ומופת בחייו, יחסר לאלמנה, לארבעת היתומים, לאחיו ולאמו לבלי שיעור. המשפחה הצטרפה למשפחת השכול, אשר עומדת כהגנה חיה על זכות הקיום של עמנו כאן בארץ".

בנוסף, נכתב כי צעדי הרתעה נחושים יהוו מקצת נחמה למשפחה, אם בזכותם ימנע רצח נוסף של יהודים. המשפחה דרשה כי ינקטו כל צעדי ההרתעה שניתנים, ובכללם "הריסת והחרמת ביתו וקרקעותיו של המחבל ומשפחתו", וזאת לאלתר וללא שהות על מנת להגביר את האפקטיביות של צעדי ההרתעה.

חגית יודקוביץ, אחותו של הרב שי, מסרה בשם המשפחה: "ממשלת ישראל אחראית לביטחון כל אזרחי מדינת ישראל. מדיניות מגומגמת הביאה לרצח אחי, הרב שי אוחיון, והותירה אלמנה וארבעה יתומים צעירים, ואת כולנו, בחוסר וכאב ללא נחמה. הריסת בתי מחבלים חייבת להיות מדיניות קבועה וברורה. אנו מבינים שהרס בתי מחבלים לא ימנע כליל את רצון אויבינו לפגוע בנו, אך ידע כל מחבל בן עוולה כי בבואו לפגע או לרצוח יהודים יחרב ביתו לחלוטין, כספים לא יגיעו בשום דרך וצורה אליו ואל בני משפחתו".

"אנו מאמינים שפעולה זו תמנע את האלמנות והיתומים הבאים, ולכן דורשים ממשלת ישראל ומצה"ל להרוס את בית המחבל לחלוטין, למנוע כספים והטבות, ולקבע זאת כמדיניות קבועה וצודקת למען ביטחון כל עם ישראל", הוסיפו

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר: "כוחות הביטחון נלחמים מלחמה עיקשת לסיכול הטרור באופן יום יומי, אך ללא רכיב של הרתעה כנגד המפגעים הטרור ימשיך לקצור חיים. חיי ישראלים קודמים לרווחת האויב הטרוריסטי וסביבת גידולו"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום