משרד התקשורת הורה לספקיות האינטרנט להפסיק לחייב לקוחות רדומים

למנוי אינטרנט לא פעיל במשך 3 חודשים תיעשה פניה מהספק שיעדכן אותו שהוא משלם על שירות שאינו משתמש בו

תקשורת 10.9.2020 | 14:33

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת מודיע לספקיות האינטרנט על התחלת התהליך שנועד להביא לחיסול תופעת המנויים הרדומים והלא פעילים אצלן או במלים פשוטות הפסקת החיובים הכפולים של לקוחות האינטרנט. מדובר במתווה מרוכך שנועד לטפל בתופעה הבעייתית בדרך של רגולציה עצמית. בהתאם לתוצאות המהלך יחליט המשרד האם להורות על צעדים יותר החלטיים שיביאו להפסקה מוחלטת.

משרד התקשורת פתח במהלך שמטרתו להביא לחיסול התופעה ולפיה מנויים משלמים לשני חברות תקשורת על אותו שירות או שמשלמים על שירות שבו הם אינם עושים שימוש.

במסגרת המהלך הורה המשרד היום לחברות המספקות שירותי תשתית אינטרנט או גישה לאינטרנט שעליהן לפעול על מנת ליידע ולהפסיק חיובים של מנויים עבור שירותים שהמנויים לא עושים בהם שימוש. ממידע ומתלונות ציבור שהגיעו למשרד עולה כי מדובר בתופעה רחבת היקף ולפיה מנויים רבים אינם מודעים לכך שהם מנויים ומשלמים על שירות שבו הם אינם עושים שימוש, ואף משלמים על שירות דומה לשני בעלי רישיונות שונים. תופעה זו מביאה לחיובים רבים שגורמים לפגיעה של ממש במנויים.

לשם כך, המשרד התווה עקרונות שלפיהם יוגדר "מנוי לא פעיל". מדובר על מנוי שלגביו נמצא כי הוא לא עשה שימוש בשירות שעליו הוא משלם במשך 3 חודשים ברצף לפחות. על פי המלצת המשרד על חברת התקשורת ליידע את המנוי על חוסר השימוש ולהביא להפסקת החיובים בגין שירותים אלה.

המשרד קבע מתווה ולפיו אם הפעולות שהחברות יבצעו לא יובילו לצמצום התופעה באופן משמעותי בתוך כחצי שנה אזי המשרד ישקול לקבוע הוראות מחייבות בנושא על מנת להפסיק את התופעה.

המתווה הנוכחי מגיע על רקע חוות דעת משפטית שאמרה שלא ניתן להורות על ניתוק של לקוחות כפולים. התוכנית המקורית הייתה לאפשר למפעילים ליידע את הלקוחות המשלמים שאינם גולשים במשך שנה, האם הם רוצים לשמר את המנוי או שמנתקים אותו.

לא ברור מה קרה ומה גרם למשרד ללכת למתווה המרוכך שהוא מפרסם היום, אבל די ברור שלספקיות האינטרנט המתווה הנוכחי הרבה יותר מועיל ומקל עליהן שכן אם המשרד היה נשאר במתווה המקורי של הודעה וניתוק של לקוח כפול משלם ורדום, הספקיות היו נאלצות לבצע הפחתת ערך בדוחותיהן משום שמדובר בתופעה מאד רחבה שמניבה להן הרבה מאד כסף. במשרד התקשורת אומרים שלא הופעלו לחצים על ידי הספקיות כדי לפעול במתווה המרוכך הנוכחי.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום