אחרי חשיפת הטיוח: ניסנקורן דורש לפתוח בבדיקה

באופן חריג, פנה שר המשפטים אבי ניסנקורן לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן בדירשה לפתוח בבדיקת הטיוח סביב מותו של יעקב אבו אלקיעאן מאש המשטרה באום אל חיראן | ניסנקורן: "עלינו לבור את הבר מן התבן על מנת להמשיך ולשפר את המערכת"

חדשות בארץ 13.9.2020 | 13:07

יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי חשיפת ניסיונות הטיוח על ידי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ומי שהיה בזמנו פרקליט המדינה שי ניצן  - בפרשת מותו של יעקב אבו אלקיעאן מאש המשטרה באום אל חיראן, פנה הבוקר (ראשון) שר המשפטים אבי ניסנקורן לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת שיפתח בבדיקת את הטענות. לפי בקשת השר ניסנקורן, יערוך הנציב רוזן, בהתאם לסמכויות הנתונות לו, בירור בנוגע לטענות שעלו אודות האופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח"ש בעניינו של אל קיעאן בפרשה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הסביר את דרישתו לפתוח בבדיקה: "בתקופה שבה שלטון החוק נתון תחת מתקפה יום-יומית ונטולת רסן, שכל מטרתה לייצר דה-לגיטימציה לשומרי הסף, עלינו לבור את הבר מן התבן על מנת להמשיך ולשפר את המערכת. כפי שהבהרתי מאז כניסתי לתפקיד, לצד הגנה בלתי מתפשרת על עצמאותה של מערכת אכיפת החוק אני מחויב לבדוק כל ביקורת עניינית, באופן מקצועי וחסר פניות. וכך אני פועל".

"הדיווחים בעניין מקרה אום אל-חיראן", אומר ניסנקורן, "עוררו שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח"ש בקשר לאל קיעאן ז"ל והעלו סוגיה חברתית כאובה וחשובה לסדר היום. על כן, ביקשתי מהנציב רוזן לבדוק את הטענות בעניין זה". לדבריו, "הבדיקה המקצועית תסייע לחזק את המערכת ואת אמון הציבור בה.

"אבל אסור להתבלבל", מבהיר ניסנקורן, "כל ניסיון לקשור את האירוע הטראגי באום אל-חיראן לתיאוריות קונספירציה שקריות הוא תלוש ומחפיר, ובינו לבין בירור ענייני אין כל קש. במקביל, עלינו להבטיח שלצד הבדיקה המערכתית, יוכלו מפוני הכפר לשקם את חייהם באופן מיטבי. לכן, יחד עם שר הכלכלה, אשר מופקד גם על רשות הבדואים, החלטתי להקים צוות בראשות מנכ״לי משרדינו, שיבחן כיצד ניתן לסייע בפתרון הקשיים הביורוקרטיים והכלכליים עמם מתמודדים מפוני אום אל-חיראן״.

בתוך כך, שר המשפטים ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ החליטו על הקמת צוות בראשות מנכ״לי משרדיהם, לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות עבור מפוני הכפר.

כזכור, בתחקיר אותו חשף העיתונאי עמית סגל בשבוע שעבר, נשפך אור על פרשיית מותו של יעקב אבו אלקיעאן, אז,  קבע המפכ"ל אלשיך כי הוא מחבל למרות טענות בני משפחתו כי הוא אדם נורמטיבי וחף מפשע.. אלא שבמחלקה לחקירות שוטרים נקבע כי הדבר לא נכון ואף ויישרו עמדה עם טענת בני המשפחה.

בתגובה, כך על פי הפרסום, פיזר אלשיך בתקשורת הדלפות דיבתיות כלפי ההרוג, שלפיהן מח"ש מסתירה מידע שהיה מחבל. ראש מח"ש דרש משי ניצן תיקון למען כבוד חוקריו וכבוד המת. ‏אבל, ניצן הודה במייל סודי: "המפכ"ל התנהג בצורה שערורייתית, אבל לא נעזור "כי זה יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת, ודי לחכימא". זמן קצר אחר כך נסגר את תיק החקירה נגד השוטרים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום