היערכות בנתב"ג: עשרות אלפים בורחים מהסגר

היערכות מיוחדת בנתב"ג לקראת עשרות אלפי ישראלים היוצאים לחופשת חגים בחו"ל במטרה להימנע מלשהות בארץ בתקופת הסגר. למרות התורים הצפויים בשדה בימים הקרובים, הנתונים עדיין רחוקים מאד מאלה של חגי תשרי בשנים עברו

מעניין 14.9.2020 | 18:02

נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

ברשות שדות התעופה נערכים מאז אתמול עם ההכרזה על הסגר הארוך בתקופת החגים, ליום שיא בו על פי הערכות עתידים לעזוב את ישראל 30 אלף בני אדם. ביום חמישי יממה לפני שהסגר ייכנס לתוקפו.

גיל סתיו סמנכ"ל שיווק ומכירות של ישראייר אומר בשיחה עם חדשות mako. "במהלך ה-48 שעות האחרונות ובמיוחד מאתמול בלילה אנחנו רואים זינוק בביקוש להזמנות לחול", עוד הוא הוסיף כי מדובר בטיסות לתקופה ארוכה של 10 ימים, שבועיים ואף יותר. הצלחנו לתגבר את לוח הטיסות שלנו ליעדים הירוקים והוספנו מעל לחמש טיסות חדשות שייצאו בימים רביעי-שישי לפני החג. אנו רואים גידול בהזמנות גם לשבוע הבא".

עוד מסביר גורם ברשות שדות התעופה ומפרט על היעדים בהם בחרו הישראלים להעביר את הסגר הקרוב. "יש ביקוש גדול מאוד ליוון בעיקר ולאחר מכן לטורקיה, בולגריה וקרואטיה. אילת סגורה והביקושים לחופשה בחו"ל בעלייה גדולה בימים האחרונים, אנשים לא רוצים להיות סגורים בבית במשך שלושה שבועות". לדבריו, לא מעט ישראלים שנערכו למצב הקיים כבר הספיקו אתמול ושלשום לעבור בדיקות קורונה כדי להגיע מוכנים למדינות אליהם הם טסים לחופשה ואשר דורשות זאת".

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק והמכירות בשטיח המעופף, סיפר כי "זיהינו גם את הרצון של הישראלים לצאת לחופשות ארוכות יותר בגלל הסגר ופתחנו גם חבילות ארוכות יותר של אפילו 10 לילות ואנחנו רואים ביקושים מאוד גדולים. אנחנו מאפשרים לכל מי שהזמין חופשה בארץ דרכנו להמיר את החופשה בחופשה ליוון, בולגריה וקרואטיה".

אך למרות התורים הצפויים בשדה בימים הקרובים, הנתונים עדיין רחוקים מאד מאלה של חגי תשרי בדרך כלל. אז היו עוברים בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים מדי יום בשבוע שלפני ראש השנה ו-108 אלף נוסעים ביום השיא במאות טיסות לשלל יעדים ובהם גם אומן כמובן.

אם גם אתם רוצים לטוס, ומתלבטים לאן אפשר בכלל לטוס? ואילו מהמדינות הן ירוקות ואילו אדומות, להלן סיכום קצר (כפי שפרסמו באתר mako).

מדינות ירוקות ללא בידוד כלל. מדובר במדינות ירוקות שאין צורך בבידוד בהלוך (בכפוף לבדיקת קורונה שלילית) או בחזור מהן. המדינות הללו הן יוון, קרואטיה ובולגריה בלבד.

מדינות ירוקות - בידוד רק בהלוך. הקבוצה הזו רלוונטית לישראלים עם דרכונים זרים, או ישראלים שנמצאים במדינות הללו כבר תקופה ארוכה ורוצים לחזור לארץ מבלי להיכנס לבידוד: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, לטביה, ליטא, סלובניה, פינלנד, קפריסין, רואנדה,  אורוגוואי, איחוד האמירויות, אירלנד, נורווגיה, פורטוגל.

מדינות אדומות - בידוד רק בחזור. אם אתם רוצים לטוס לחו"ל ולטייל ישר מרגע הנחיתה, זו אופציה עבורכם. והן טורקיה, מקסיקו, ארה"ב, טנזניה, קניה, סרביה, ברזיל, ברבדוס.

מדינות אדומות - בידוד בהלוך ובחזור. אלה מדינות שישראל הגדירה אותן כמדינות עם תחלואה גבוהה וכל מי שיגיע מהן לארץ ייאלץ להיכנס לבידוד. בנוסף, כל מי שיגיע אליהן מישראל עם דרכון ישראלי יהיה חייב להיכנס בהן לבידוד (היות וישראל היא מדינה אדומה גם כן). כלומר, לא כדאי לטוס אליהן לטייל בכלל: יפן, צרפת, מלטה, בלגיה, הולנד, שוודיה וצ'כיה.

ויש גם את המדינות שסגרו את שעריהן לחלוטין. ולא יתנו כלל לכם להיכנס, ובהן תאילנד, ירדן, טייוואן, ניו זילנד, אוסטרליה, הונגריה, סינגפור, קנדה, ארגנטינה, צ'ילה, הודו, פנמה, סין, אוקראינה, לאוס, פרגוואי, נפאל, הפיליפינים ומרוקו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום