שלוש וחצי שנות מאסר נגזרו על הקטין מפרשת דומא

שלוש וחצי שנות מאסר נגזרו היום על הקטין שהורשע במעורבות רצח בני משפחת דוואבשה בדומא | הקטין שהה כבר שנתיים ושמונה חודשים במעצר וצפוי ככל הנראה להשתחרר בקרוב | עורך דינו: "פסק הדין מלמד כי שב"כ בהליכי גזר דין והליכי ריצוי העונש"

חדשות בארץ 16.9.2020 | 16:25

בית משפחת דוואבשה בכפר דומא צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, גזר היום (רביעי) 42 חודשי מאסר על הקטין  שהורשע באירוע הרצח בדומא בחודש יולי 2015. כזכור, נשיאת בית משפט המחוזי מרכז, קבעה בסוף השנה שעברה, כי הקטין שהיה מעורב בתכנון הפיגוע בדומא, בו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה, ההורים סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן שנה וחצי, ביצע עבירה של חברות בארגון טרור בעת שהיה קטין. הקטין הואשם במעורבות ברצח, לצד עמירם בן אוליאל שהואשם ברצח עצמו. ההודאות הנוספות נפסלו על ידי בית המשפט למרות שתחילה הודו הנאשמים, זאת לאחר שהתברר כי ההודאה הייתה תחת לחץ פיזי ועינויים בשב"כ.

את הקטין ייצגו עו"ד ציון אמיר ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו שטוענים כי פסק הדין המחמיר, מסתמך בעיקרו על עמדת שרות הביטחון הכללי אשר ביקש להחמיר עם הקטין, זאת לאחר שבימ"ש קבע כי הוא עונה בחקירות בשב"כ ופסל את הודאות שמסר בחקירות. "פסילת ההודאות הביאה לכך שהפרקליטות נאלצה לסגת ממרבית האישומים כנגדו ולהגיע עם הקטין להסדר טיעון", נמסר.

עו"ד קידר מסר בעקבות גזר הדין: "בגזר הדין דוחים השופטים באופן מוחלט את טענות המדינה גם לגבי העונש. אולם, למרבה הצער גזר הדין מושפע כולו ממידע חסוי של השב"כ, מדובר בהחלטה שלא תעמוד. השופטים רצו להטיל עונש של עבודות שרות ורק בגלל מידע חסוי שלא ניתן להתגונן בפניו, החליטו שהקטין לא ראוי להקלה עונשית. זוהי החלטה תקדימית שלא מאפשרת בהליך של טיעונים לעונש להתמודד עם מידע חסוי, ורק מלמדת על כך ששרות הביטחון הכללי מעורב בהליכי חקירה, הליכי שפיטה, הליכי גזר דין והליכי ריצוי העונש, והדבר הזה אינו יכול לעמוד ויש לבטל אותו."

בחודש במאי 2019 קבע בית המשפט, לאור הודאתו של הקטין במסגרת הסדר טיעון, כי ביצע עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני בכך שלקח חלק בתכנון ובהכנות לפיגוע בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. בנוסף נקבע על פי הודאתו כי ביצע עבירות של הצתה והשחתת מקרקעין ממניע גזעני, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, חבלה במזיד והיזק בזדון ממניע גזעני. 

עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז מסרו היום בתום הדיון: "בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר למשך 42 חודשים בניכוי ימי מעצרו. בית המשפט לקח בחשבון את כלל השיקולים הנוגעים לנאשם אשר בין היתר היה קטין בעת ביצוע העבירות, ומאידך, לקח בחשבון את הודאתו בכתב אישום מתוקן בין היתר בעבירה של קשירת קשר לתכנון הפיגוע בדומא ואת הרשעתו בעבירה של חברות בארגון טרור. בגזר דין זה, בית המשפט שוב מעביר מסר לפיו מי שמבצע עבירות על רקע אדיאולוגי וממניע גזעני וכחלק מחברות בארגון טרור, ייענש בדרך של מאסר מאחורי סורג ובריח". 

אתמול גזר בית המשפט המחוזי בלוד שלושה מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר נוספות על עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא. בגזר הדין כתבו השופטים כי "מעשיו של בן אוליאל תוכננו בקפידה וכי לא לא מדובר באירוע ספונטני, אלא מתוך אידיולוגיה קיצונית גזענית". גזר הדין נדחה לאחרונה לאחר שעורכי דינו של בן אוליאל הגישו בקשה לבית המשפט אשר מציגה לכאורה כי אירוע הרצח בוצע באופן שונה לחלוטין מכפי שמתואר בהכרעת הדין.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום