באמצעות רחפנים: נעצרה חוליית הג'יהאד האסלאמי שניסתה להבריח טלפונים לכלא

פרקליטות המדינה הגישה היום חמישה כתבי אישום נגד חברי החוליה שניסו להחדיר טלפונים סלולריים באמצעות רחפנים לאסירים בטחוניים בכלא גלבוע | כפי שהותר היום לפרסום, שניים מחברי החוליה, הם אסירים לשעבר המשתייכים לג'יהאד האסלאמי והשלישי לארגון הפת"ח

חרבות ברזל 17.9.2020 | 11:38

מעצר חברי החולייה צילום: דוברות שב"ס

שירות בתי הסוהר התיר היום (חמישי) לפרסום כי סוכלה הברחה משמעותית של טלפונים סלולריים באמצעות רחפן לתוך בית הסוהר 'גלבוע' לאסירים ביטחוניים המשתייכים לג'יהאד האסלאמי. החולייה נתפסה על ידי בלשי יחידת 'דרור' של שב"ס, שעצרו את חבריה בשעת מעשה, רגע לפני שהפעילו רחפן שהיה אמור לשגר את המכשירים. היום הוגשו כתבי אישום כנגד חמשת המעורבים בפרשה, בהם 2 אסירים ו-3 נוספים.

האירוע החריג התרחש לפני כחודש וחצי, בתאריך 28.07.20, אז נפרסו בלשי יחידת 'דרור' של חטיבת המודיעין בשב"ס בשיתוף כוחות של סוהרי מחוז צפון ויחידת 'גלבוע', במארבים ותצפיות במספר מוקדים סביב בית הסוהר בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל. בסביבות השעה 22:30 הגיע רכב חשוד והחל לנסוע סביב המתקן במה שנראה כמו ׳סיור לבחינת השטח׳ לעיני תצפיתני המארב.

עלי פי תחקיר ראשוני שנערך בשירות בתי הסוהר, בתום סיור השטח שביצעו החשודים ברכב, הם נכנסו לשטח פתוח הפונה לשדות של קיבוץ בית השיטה. בלשי יחידת ׳דרור׳ החלו בסריקות שקטות בשטח הגדול בסיוע יחידת הרחפנים של משטרת ישראל. רחפני המשטרה סרקו מגובה באמצעות מצלמות תרמיות את האזור והכווינו בחושך את הכוחות עד שאלה איגפו את הרכב והחשודים שהיו בתוכו, דקות לפני הפעלת רחפן לכיוון בית הסוהר. מפקד הכוח נתן את האות והבלשים הפתיעו את החשודים ותפסו אותם בהכנות להברחת הטלפונים.


הרחפן באמצעותו ניסו החשודים להבריח את המכשירים/צילום: דוברות שב"ס

בתוך כך, נתפסו שלושת חברי החוליה, שניים מהם אסירים לשעבר המשתייכים לג'יהאד האסלאמי והשלישי לפת"ח. לכולם רקע פלילי או ביטחוני. שלושת החשודים נתפסו ברכב עם לוחיות זיהוי משוכפלות שבתוכו נמצאו גם סמים מסוגים שונים. בסיוע שוטרי משטרת בית שאן, בוצעו סריקות מקיפות שנמשכו עד לבוקר המחרת, אז נמצא הרחפן יחד עם שישה טלפונים שהיו מיועדים להחדרה לשטח בית הסוהר.

במהלך המעצר, עלה חשד שאסירים מתוך כלא 'גלבוע' פעלו ישירות מול חברי החולייה שנתפסה ועל כן בוצעו פעולות נוספות על מנת לאתר את האסירים. במבצע לילי, בוצעה פריצה שקטה לתוך אגף הג'יהאד האסלאמי בבית הסוהר  ע״י בלשי 'דרור' ויחידת ימ״ז מחוז צפון בשב"ס. הכוחות נכנסו לאגף ופרצו לתא בעקבות מידע מודיעיני שם תפסו אסיר ביטחוני המדבר בטלפון בזמן אמת. האסיר נעצר במקום והועבר להמשך טיפול חקירתי.

משירות בתי הסוהר נמסר, חטיבת המודיעין של שירות בתי הסוהר עושה לילות כימים בדגש על תקופה מורכבת זו של מאבק בנגיף קורונה, בכדי למנוע פשיעה מתוך ואל תוך בתי הסוהר. גם במהלך תקופת החגים המתקרבת ומתוך הבנת הרגישות המאפיינת אותה ואת תקופת הסגר, ימשיכו בעבודה מקצועית ונחושה להגנה על ביטחון תושבי המדינה.


חלק מהציוד שנתפס בידי חברי החולייה//צילום: דוברות שב"ס

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום