טיפס על גדר בית העלמין העתיק באירופה ולא מצא את מבוקשו

בהרפתקאה קצרה של יצחק כרמלי, הוא מגיע לבית העלמין העתיק באירופה שם קבורים ראשוני הראשונים, אך לצערו היה נעול, כיצד נכנס כרמלי ללא מפתח? ומה חיפש שם?

מעניין 17.9.2020 | 21:19

קברו של רבי משולם צילום: יצחק כרמלי

"ונתנה תוקף קדושת היום כי הוא נורא ואיום" מי שכתב, ערך והפיץ את הפיוט שהתקבל בכל תפוצות ישראל, מאיטליה דרך ספרד ועד אשכנז, כולל חלק מקהילות התימנים, הוא ר' קלונימוס בן ר' משולם זצ"ל, שחי במגנצא, עירו של רבי אמנון הי"ד, מחבר הפיוט הנורא, מוצא משפחתו מארץ המגף -איטליה.

על ההרפתקה הקצרה, מספר יצחק כרמלי ל'בחדרי חרדים': "הייתה זו נסיעה קצרה מאוד, יצאתי בבוקר וחזרתי בלילה, היה זה לפני 25 שנה, התיירות הייתה פחות מפותחת, הגשמתי חלום ישן, לבקר באחד מבתי הקברות העתיקים באירופה, בית הקברות של מיינץ. שם קבורים ראשוני הראשונים כמלאכים. את בית העלמין מצאתי נעול".

בית העלמין במגנצא. צילום: יצחק כרמלי

כרמלי ממשיך ומספר כי "אז שלא כמו היום, בכדי להשיג מפתח לא היה ניתן לעשות זאת מהרגע לרגע. טיפסתי על הגדר והחלקתי אל בית העלמין העתיק. עשרות מצבות ישנות והרוסות נגלו לעיניי. חיפשתי את קברו של ר' אמנון, אך לשווא. הסתובבתי שעות רבות ניסיתי לפענח מצבות מתפורות. את קברו של ר' אמנון אמנם לא מצאתי, אך המרגש היה, למצוא את קברו של ר' משולם בן רבי קלונימוס זצ"ל, בנו של מפיץ הפיוט ר' קלונימוס בן רבי משולם זצ"ל".

לסיום הוא מספר: "ליד קברו מצאתי עוד מקברי ראשוני הראשונים זיע"א. ע"כ נספר בהזדמנות אחרת".

שנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה

יצחק כרמלי, עיתונאי מרצה וחוקר תפוצות ישראל.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום