בשורה ליבואני הירקות: שר האוצר חתם על פטור ממכס

לקראת החגים הבעל"ט יתאפשר ייבוא ירקות טריים ללא מכס. כך על פי צו עליו חתם שר האוצר כץ. בין הירקות הנכללים בצו: עגבניות, מלפפונים, פלפלים ותפוחי אדמה 

כלכלי 17.9.2020 | 23:03

חנות ירקות צילום: unsplash

שר האוצר, ישראל כ"ץ, חתם היום (חמישי) על צו המאפשר את ייבוא ירקות טריים במסגרת מכסות פטורות ממכס. הצו יאפשר יבוא ירקות בפטור ממכס, גם לקראת החגים. בין הירקות הנכללים בצו: עגבניות, מלפפונים, פלפלים תפוחי אדמה ועוד.

מאז שנת 2016 חלות הוראות שעה המאפשרות יבוא במסגרת מכסות פטורות ממכס של ירקות טריים. מטרת המכסות היא למנוע ככל הניתן מחסור או עליית מחירים בירקות טריים. החלטת השר בעניין באה בהמשך להמלצת גורמי המקצוע ברשות המסים ובאוצר.

המכסה הפטורה לעניין יבוא ירקות קשים מהסוגים תפוחי אדמה, בצל, כרוב, גזר, לפת וחזרת, עמדה בשנים האחרונות על 15,000 טון, ואילו המכסה ליבוא ירקות רכים מהסוגים עגבניות, פלפלים, חסה, סלריאק, מלפפונים ופטרוזיליה עמדה על 35,000 טון. בצו זה מוצע לחדש את המכסות האמורות, ולאפשר יבוא של ירקות טריים במסגרת מכסות פטורות ממכס, בהתאם לתנאי הגידול והצריכה בשוק המקומי, בתקופה שמיום פרסומו של הצו ועד לסוף חודש יולי 2021.

לא צפויה השפעה על הכנסות המדינה ממסים, הואיל ומכסות זהות בגודלן היו בתוקף גם בשנת 2019.

*שר האוצר ישראל כ"ץ אמר כי הוא "שמח לבשר שחתמתי היום על צו המאפשר ייבוא ירקות טריים בפטור ממכס כדי למנוע ככל הניתן מחסור או עליית מחירים בירקות טריים. מהלך זה יוביל באופן מיידי להוזלה משמעותית במחירי הירקות למשקי הבית. אמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה למען אזרחי המדינה ולהוביל כלכלה תחרותית המאפשרת צמיחה".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום