טרגדיה: אברך בן 30 נפטר מהמחלה הקשה

האברך הצעיר הרב משה ברגמן ז"ל אב לארבעה יתומים קטנים שנלחם במחלה הנוראה בשנה האחרונה וסבל ייסורים קשים ונוראיים הלך לעולמו בראש השנה בבית החולים 'הדסה עין כרם 'בירושלים • סבו הוא הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה 

ברוך דיין האמת 20.9.2020 | 20:21

נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר לבית עולמו בעיצומו של ראש השנה האברך הצעיר הרה"ג רבי משה ברגמן ז"ל משכונת נווה יעקב בירושלים נינו של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל ונכדו של הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה לאחר שחלה בשנה האחרונה במחלה הקשה והממאירה והוא בן 30 בלבד בפטירתו.

בשנה האחרונה חלה ל"ע במחלה הקשה והנוראה ואושפז מספר פעמים בבית החולים, בראש השנה לאחר שסבל ייסורים קשים ונוראיים הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב בני המשפחה וחבריו. 

המנוח ז"ל נולד בבני ברק בי"ב חשוון תש"ן לאביו הרב הגאון רבי נחום ברגמן נכדו של חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן שליט"א ונינו של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, ולאמו מרת אטל שתחי' בתו של הגאון רבי יוסף גולדנטל זצ"ל ראש ישיבת 'תורת חיים' אופקים ומקים עולה של תורה בדרום שנפטר בשלהי חודש סיון האחרון. 

בילדותו התחנך בתלמוד תורה 'תורת אמת' בבני ברק, ובישיבה לצעירים 'בית דוד', בישיבה גדולה עלה ונתעלה בישיבת פוניבז' בבני ברק שם היה לאחד מעובדי ה' והמתמידים הנודעים בתורה הקדושה. 

מסכת חייו הייתה יראת שמים צרופה, הוא נודע בתפילותיו שנאמרו במשך שעות ארוכות כמונה מעות ממש, היה מדקדק גדול בהלכה והיה נזהר בקוצו של יוד על כל דבר. לצד יראתו הגדולה היה מתמיד עצום ששקד על התורה. 

לאחר נישואיו עם רעייתו לבית משפחת קמינצקי התגורר בשכונת נווה יעקב בירושלים שם היה לאחד מחשובי האברכים המיוחדים. 

פרק מיוחד בחייו היה השנה האחרונה בהחלה במחלה הקשה, למרות ייסוריו הרבים התחזק באמונה וביטחון ושם מבטחו בה', גם שהיה במצב של אפיסת כוחות של ממש מלמל כל העת פסוקי קדושה ואמונה. 

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' וארבעה ילדים יתומים קטנים שנותרו ללא אבא. 

על מסע הלוויה הערב (מוצאי ראש השנה) נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום