איש החסידות: מפקד המשטרה מתנכל לנו

ביום הראשון של ראש השנה הגיע מפקד משטרת העיר חיפה לבית המדרש של חסידות סערט ויז'ניץ בעיר על מנת "לאכוף" את קיום ההנחיות • איש החסידות דודי זילברשלג "המפקד הגיע בשביל תפאורה לתקשורת. הוא בעיקר זרק לפח האשפה את המקום היחיד שהצליח לשמר את המרקם העדין של יחסי חרדים - משטרה"

חרדים 21.9.2020 | 11:26

דודי זילברשלג צילום: צילומסך ערוץ 12

תחת הכותרת "המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה" פרסמה משטרת חיפה (חוף) הודעה לתקשורת על ביצוע פעולות לאכיפת השמירה על הנחיות הקורונה וזו הייתה לשון ההודעה "שוטרי תחנת חיפה הגיעו אתמול בשעות הערב לשכונת ויזניץ' בעיר, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר התקהלות רבת משתתפים סמוך לבית הכנסת ברחבה החיצונית, באופן המנוגד להנחיות משרד הבריאות. בתוך כך , עם הגעת השוטרים למקום דרשו מגורמי ההנהגה המקומית לפנות את ההתקהלות מהרחבה ומאות האנשים פוזרו לבתיהם, כאשר חומרי התיעוד הועברו לבחינה וזימון האחראים אל תחנת המשטרה בהמשך".

עוד מוסיפים להתפאר במשטרה "במסגרת האכיפה היזומה והממוקדת, שוטרי תחנת חיפה הגיעו היום בשעות הצהריים בשנית, בפיקודו של מפקד התחנה - נצ"מ אמיר גולדשטיין, אשר ביקש מראשי הקהילה לפזר את ההמון וכן כרזו לבאי המקום לשוב לבתיהם ולנהוג בהתאם להנחיות, למען שלום הציבור".

"בכוונת המשטרה להמשיך ולאכוף במקום ככל שיידרש, במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה ופונה לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות". מדגישה המשטרה בהודעה.

מנגד איש החסידות דודי זילברשלג זעם על התנהלות המפקד ובסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר, סיפק זילברשלג את הנתונים והעובדות כאחד שנכח במקום.

"‏זהו סיפור על מפקד משטרה שהחליט לעשות קריירה על גבה של קהילה קטנה" פותח זילברשלג ומספר את אשר אירע. "הויז'ניצים שזכו להכרה נרחבת בהקפדתה על הוראות משרד הבריאות מתחילת המגפה הפכה שעיר לעזאזל של אזלת ידה וכזביה של משטרת חיפה. הקהילה השקטה שלא ידעה מימיה רישום פלילי, אלימות ופשיעה הפכה לטרף קל, משולל יסוד ושרירותי".

זילברשלג מגולל את השתלשלות האירועים "‏אז ככה: המקומות בבית הכנסת פוזרו בשמונה מתחמים, שחולקו לקפסולות שמנו את סך האנשים המותר. אבל בצוהרי החג הגיחו ניידות בעת 'היציאה' מתפילת שחרית.
זה לא מנע מהמפקד להתפאר כי 'פיזר' את התפילה, הם סיימו להתפלל ויצאו הביתה, אתה יודע למה? כי גם דתיים לא אמורים להיות בבית הכנסת לנצח". עוד כותב זילברשלג ומספר ‏"30 דק' לאחר מכן שבנו לתפילה, ניידת עמדה שם כשנכנסנו - עם מסכות ושמירה על מרחק כמובן.

ואני שואל את המפקד שהגדיר את המקום בהתנשאות כ'מדגרת קורונה' מדוע לא פינית לאלתר את המדגרה? מדוע השוטרים שראו אותנו חוזרים לא עשו דבר? בבוקר כבר צפיתם מגשר רופין, מדוע המתנת? חיכית לסצנה טובה?".

"‏בערב הגיע לשיא הגסות ובהובלתו הביא בעצם היום הקדוש צלמי טלויזיה לתוך תוכה של שכונת שומרי המצוות. ממש צלם בהיכל. לא לפני שעצרו ברחוב סמוך וערכו תדריך תסריט מדויק. איך הוא יכנס בראש ויצא בדרמה מהרכב, ואז יחזור ויכריז בדממה מקסימלית כי 'אתם מבקשים להתפזר'. והוא ידע שלא ישמעו אותו". מספר זילברשלג ומציין ‏"ביום השני של החג הם בכלל לא הגיעו, אם המצב היה כל כך קשה, ייתכן שמשטרת ישראל הפקירו אותנו הדוסים בתוך מדגרה?".

לסיום כותב זילברשלג "אגב, בתקשורת דווח שהושאר דו"ח לעובד בית הכנסת. אבל מה שבאמת קרה זה שהודבק לדלת בית הכנסת זימון לחקירה עבור הגבאי בן ה-70 שהציג להם את ההיצמדות המחמירה להנחיות. ‏אפילו דו"ח לא היה, אז כנראה שלא בשביל זה הוא בא המפקד. הוא בא בשביל תפאורה לתקשורת, כי בשביל זה יש לנו משטרה. הוא בשביל חשיפה, כי הוא לא מכיר מספיק את ההיסטוריה של קצינים שרדפו אחר חשיפה. אבל הוא בעיקר זרק לפח האשפה את המקום היחיד שהצליח לשמר את המרקם העדין של יחסי חרדים - משטרה."

הבוקר עדכן זילברשלג "הגבאי הוותיק של בית הכנסת ברמת ויז'ניץ רבי נפתלי קליין זומן לחקירה על התפילות בחג, לאחר שהציג עצמו כגבאי בית הכנסת. לפני שעה התייצב כמבוקש ולאחר שעה קלה שוחרר ללא שנחקר. המשטרה יודעת שההנחיות קוימו בהידור רב, שאם לא כן מדוע שוחרר ואם לא, שחרורו שערורייתי בעליל"."מה זה אומר?" תוהה זילברשלג.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום