למרות ההדבקה הגבוהה: התח"צ לא תעצור

פרופסור גרוטו הודה בדיון שנערך בכנסת כי האוטובוסים מהווים מוקד הדבקה בקורונה אך הסביר כי עצירת התחבורה הציבורית תשתק את הכלכלה באופן טוטאלי

רכב ותחבורה 22.9.2020 | 13:18

חיטוי אוטובוס. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ממשיכם להדביק: סמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הודה בדיון שנערך בכנסת כי במשרד הבריאות מודעים לבעיית ההדבקות באוטובוסים, אך בשל אילוצי כלכלה לא נעשה מהלך משמעותי על מנת להגביל את תנועתם. "כל כלי תחבורה סגור הוא מוקד הדבקה, אבל אנחנו מבינים שתחבורה ציבורית היא חלק בלתי נפרד מפעילות המשק", אמר גרוטו והוסיף הסבר מנומק: "המגבלות מאזנות בין רמת הסיכון, לבין האפשרות לעשות בתחבורה הציבורית שימוש".

"כשאדם מאומת בקורונה יש שתי דרכים לבצע חקירה", הסביר סמנכ"ל משרד הבריאות. "אחת זה איכוני שב"כ, וזה יכול להיות הרבה יותר מדויק. דרך שנייה זה לתשאל אותו. אנחנו מתשאלים כדי לבדוק את המקומות בהם היה בארבעה הימים האחרונים, ואם הוא אומר שהוא נסע בכמה קווי אוטובוס, לעיתים מכניסים אוטובוסים שלמים לבידוד שלא לצורך".

עוד התברר בדיון הקושי בביצוע בדיקות חום גוף לנוסעים לפני העלייה לתחבורה הציבורית. אליאס מטר, מנהל אגף הרכבות ומסילות הברזל במשרד התחבורה, אמר כי פחות מ-5% מהנוסעים עוברים את הבדיקות.

מי שחשב כי לפחות הנהגים מוגנים על ידי מחיצות שקופות, התבדה גם הוא. למרות ההבטחה לפתוח את שוק ההתקנות לספקים נוספים, הודה משרד התחבורה כי כיום ישנו רק ספק מחיצות אחד מה שגרם לכך שמתוך 8,000 אוטובוסים, עד כה הותקנו המחיצות רק בפחות מ 1000, מתוכן, הקשיבו טוב, התנפצו 14 ובאחרות התגלתה תקלה בטיחותית, משום שהשתקפות מוגזמת פגעה ביכולת הראיה של הנהגים.

בתגובה נמסר מטעם איגוד נהגי האוטובוסים בהסתדרות הלאומית כי "שוב אושרו תקנות שישומן בשטח אינו אפשרי. אין שום סיכוי לשמור על ריחוק חברתי באוטובוסים ואין לנהגים כל סמכות מפורשת לגבי המשך הנסיעה בזמן חריגה בכמות הנוסעים. אנו פונים למשרד התחבורה כדי שיקבע נהלי עבודה ברורים ולא ישאיר את ההחלטות לשטח", הוסיפו. "מציאות מעין זו גורמת ברוב המקרים לאירועי אלימות קשים נגד הנהגים. שוב הוכח כי נהגי האוטובוסים נזרקים מתחת לגלגלים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום