הח"כ החרדי נגד השופטת: פעלה בניגוד לנהלים

עצור שהגיע לדיון בבית המשפט כשהוא אזוק, עורר את זעמו של חה"כ ארבל ששלח מכתב לנציב תלונות הציבור על השופטים, על הדיון שהתקיים בניגוד לנהלים

חדשות בארץ 22.9.2020 | 12:58

העצור אזוק בבית המשפט צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת משה ארבל, הגיש לנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, קובלנה נגד השופטת רוית פלג בר דיין מבית משפט השלום לתעבורה בבת ים. זאת, בשל העובדה שניהלה דיון כשלכל אורכו העצור היה אזוק ברגליו, למרות שהחוק קובע שעצור לא יהיה כבול במקום ציבורי ולאחר שנקבע שאולם בית המשפט נחשב למקום ציבורי.

במכתב ששלח חבר הכנסת ארבל לנציב נכתב, כי "במהלך דיון שנדון בפני כבוד השופטת רוית פלג בר-דיין בבית המשפט השלום לתעבוררה בבת-ים, הושאר הנאשם אזוק ברגליו לאורך הדיון בידיעת השופטת שלא פעלה לשחררו לפי הוראות החוק והפסיקה".

במכתב מציין ארבל כי חוק סדר הדין הפלילי קובע כי ברירת המחדל היא שעצורים לא יהיו כבולים במקומות ציבוריים, אלא במקרים חריגים בלבד. בנוסף, קביעת המחוקק הכירה בכך שכבוד האדם של העצור מחייב כי הוא לא יאזק ללא סיבה רלוונטית מספקת, כגון חשש סביר שיימלט.

"מפרוטוקול הדיון המצורף לתלונה זו ומהתמונות המצורפות, עולה כי החשוד נשאר אזוק ברגליו לאורך הדיון והשופטת לא פעלה בהתאם להנחיות בג"ץ והוראות הדין בניהולה את ההליך". כתב ארבל.

המכתב ששלח ח"כ ארבל

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום