אל על מציעה לנוסעים: שובר בשווי 125% ממחיר הכרטיס בטיסה שבוטלה

עד ל-1 באוקטובר מחויבת אל על להשיב לנוסעים כמיליארד שקל על טיסות שבוטלו בחודשים האחרונים • כעת החברה מציעה ללקוחות שובר בשווי מוגדל במקום החזר כספי

רכב ותחבורה 22.9.2020 | 13:55

צילום: יח"צ

המשימה הראשונה של בעל השליטה החדש באל על, אלי רוזנברג, היא להשיב את אמון הנוסעים. לשם כך, עליו לעמוד בדרישות החוק לפיהן עד ל-1 באוקטובר על החברה להשיב לנוסעים כמיליארד שקל על טיסות שבוטלו בחודשים האחרונים. ה-1 באוקטובר הוא מועד שקבעה ועדת הכלכלה אחרי שהעניקה דחיות לחברות התעופה, ויו"ר הוועדה, חה"כ יעקב מרגי, כבר הודיע כי הוא לא יאפשר דחייה נוספת.

לאורך כל הדרך הביעה אל על את השאיפה שלה להשאיר כמה שיותר מהכסף הזה בקופתה דרך הצעת ערך לנוסעים בדמות שובר למימוש עתידי. ואכן, חוק התעופה, שעודכן לאחרונה, מאפשר לחברות התעופה להציע שוברים במקום החזר כספי אלא שהבחירה אם לקבל אותם נתונה בידי הנוסעים. החוק בנוסח המעודכן מבטל את תשלום הפיצוי מעבר להחזר הכספי והוא קובע כי החזר יינתן אחרי 90 ימים ולא אחרי 21 ימים כפי שקובע החוק "הרגיל".

לאל על ברור שהצעת ערך לשוברים חייבת להיות משמעותית ואכן נוסעי החברה מקבלים בימים אלה הצעות לשובר עתידי בשווי של 125% ביחס למחיר הכרטיס ששולם. נוסע, שקיבל הצעה זו, אמר ל"גלובס" כי בכוונתו להסכים לה - במקרה שלו הוא שילם 1,810 דולר ויקבל זיכוי של 2,262 דולר.

השובר תקף לרכישת כרטיסים עד לסוף 2021 והוא תקף לטיסות שיתקיימו עד סוף נובמבר 2022 ותקף בכל מוצרי אל על (כלומר טיסות אל על וטיסות סאנדור ורכישת מוצרים נלווים כגון הושבה, מזוודה, שדרוג וכד׳). לקוחות שיבחרו לקבל החזר כספי מלא במקום שובר יקבלו גם 30 נקודות הנוסע המתמיד, מחווה שבאה אולי לפייס את הנוסעים, שחלקם ממתינים לכספם מזה יותר מחצי שנה.

חשוב לציין כי חוק התעופה התייחס גם למקרים בהם השוברים לא ימומשו ועל כן הוא קובע כי אם נוסע לא יממש את השובר שקיבל עד לתום מועד המימוש, הוא זכאי יהיה לקבל החזר כספי מלא - כלומר בסכום ששולם ולא לפי הצעת הערך המוגדלת בשובר. במקרה כזה על הלקוח לפנות לחברה ולדרוש את ההחזר.

בתקנון של אל על מצוין כי הצעת השובר לא תהיה תקפה לקבוצות (10 נוסעים ויותר) ולנוסעים שרכשו כרטיס בונוס קלאסי - אלה יוכלו לקבל החזר כספי, כקבוע בחוק.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום