צעד נוסף: נתניהו שוחח עם יורש העצר הבחרייני

אמש פורסם כי ראש הממשלה קטע את הדיון של שרי הממשלה לגבי הגבלות הקורונה לצורך לאומי. הערב נחשף כי מדובר בשיחה בין נתניהו ליורש העצר הבחרייני. נתניהו: "היתה שיחה יוצאת מן הכלל, מאוד ידידותית. חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחרין לישראל"

מדיני 22.9.2020 | 19:27

בנימין נתניהו/סלמאן בן חמד צילום: פלאש 90/סוכנות הידיעות של בחריין

עוד צעד בנורמליזציה: יורש העצר הבחרייני, סלמאן בן חמאד, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

במהלך השיחה בין יורש העצר של בחריין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדגיש יורש העצר הבחרייני כי חשוב לחזק את הביטחון והשלום הבינלאומי ולהמשיך במאמצים שתומכים בשלום, ביציבות ובפריחה. הוא הוסיף כי החתימה של בחריין על הצהרת התמיכה בשלום עם ישראל מחזקת את האלמנטים שתומכים בביטחון וביציבות והפריחה באזור. השניים דנו בתחומי שיתוף הפעולה בין הצדדים ובהתפתחויות האחרונות בזירה האזורית והבינלאומית.

סוכנות הידיעות של בחריין דיווחה מהבירה מנאמה, כי שיחת טלפון התקיימה בין "הוד מעלתו המלכותי" סלמאן בן חמאד אל ח'ליפה, נסיך הכתר, סגן המפקד העליון וסגן ראש הממשלה הראשון, "שאלוקים יגן עליו" לבין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

במהלך השיחה אמר "נסיך הכתר, סגן המפקד העליון וסגן ראש הממשלה הראשון" הדגיש את החשיבות של חיזוק הביטחון והשלום הבינלאומי והמשך המאמצים לתמיכה בשלום, עם יציבות ושגשוג, וציין כי חתימת ממלכת בחריין על ההצהרה לתמיכה בשלום עם מדינת ישראל מחזקת את הביטחון, היציבות והשגשוג באזור.

עוד דווח, כי המלך הביע גאווה בצעד של ממלכת בחריין להכריז על תמיכה בשלום ועל נקיטת צעדים שמטרתם להביא שלום במזרח התיכון. "אנו מאשרים כי צעדינו לקראת שלום ושגשוג אינם מופנים כנגד ישות או כוחות כלשהם, אלא הם אינטרס של כולם ומכוונים לשכנות טובה ולעבוד למענה".

"הצעד נועד בין היתר לתמוך ברשות הפלסטינית להשגת פיתרון שתי המדינות, הכולל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית עם בירתה מזרח ירושלים, בהתאם ליוזמת השלום הערבית".

ראש הממשלה נתניהו בתום השיחה פרסם הודעה בנושא: "זה כמה שעות שאנחנו מנהלים דיונים מאוד חשובים בקבינט הקורונה איך לעצור את התחלואה המתפרצת, איך להסב אותה לאחור. אנחנו נקבל החלטות מאוד חשובות היום, לכל המאוחר מחר, ואנחנו כמובן נביא אותן לכם אזרחי ישראל.

בינתיים נקראתי לצורך לאומי חשוב, שוחחתי עם יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד. שיחה יוצאת מן הכלל, מאוד ידידותית. חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחרין לישראל, הופכים את השלום הזה - שלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים הללו, ואתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום