הנחיות חדשות בבריטניה מעמידות בספק את בתי הכנסת בחגים

ראש ממשלת בריטניה הודיע כי בעקבות העלייה בתחלואה, אין להתאסף מעל 15 איש לאירוע. בהלוויות הותר השתתפותם של 15 אנשים. ההחלטה מעמידה בספק את פעילות בתי הכנסת ביום כיפור וסוכות

חדשות בעולם 22.9.2020 | 16:59

בוריס ג'ונסון בביקור בכותל צילום: פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הכריז על החלטות חדשות במטרה להילחם במגפת הקורונה. בין היתר הוכרז כי רק 15 איש יוכלו להשתתף בחתונות ואירועים, ועד 30 איש יותרו בהלוויות. בנוסף הולט, כי יינתן קנס על אי חבישת מסיכה בתחבורה ציבורית ובמקומות בגובה של £200 (כאלף שקלים).

תנאים אלו יחולו לתקופת של 6 חודשים, החל מיום שני הקרוב. כתוצאה מההגבלות החדשות, תפילות חגיגיות ברוב עם של יום כיפור וחג הסוכות עם שמחת תורה לא יוכלו להתקיים במתכונת הרגילה.

עוד הודיע ​​ג'ונסון על איסור ספורט קבוצתי מקורה, והתוכניות להחזרת חלק מאוהדי הספורט לאצטדיונים החל מה-1 באוקטובר הושהתה. חגיגות חתונה יוגבלו ל-15 אורחים בלבד, מחצית ממה שהיה מותר בעבר, אם כי הלוויות יורשו להמשיך עם עד 30 משתתפים.

ג'ונסון הזהיר משאננות: "אם אנחנו לא מצליחים לפעול יחד עכשיו, אנחנו לא רק מסכנים אחרים אלא מסכנים את עתידנו עם פעולה דרסטית יותר שנאלץ בהכרח לנקוט".

כמו כן נקבעו שעות סגירה לחנויות מהשעה 22:00 לפאבים, ברים, ומסעדות, חנויות לממכר מזון מהיר יסגרו החל מהשעה 22:00, אם כי משלוחים יתאפשרו.

"זה בשום פנים ואופן לא חזרה לסגר המלא שהיה בחודש מרץ, אנחנו לא מוציאים הוראה להישאר בבית", אמר ג'ונסון והדגיש כי בתי ספר ועסקים צריכים להישאר פתוחים.

"אנחנו שוב מבקשים מעובדי משרדים שיכולים לעבוד מהבית לעשות זאת," הוא אמר, "אך עובדי מפתח חשובים צריכים להמשיך להגיע למקומות עבודה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום