יועצי נתניהו בתביעת ענק נגד אהוד ברק: "עלילת כזב"

לאחר שהאשימו אותם בביום הפגנה סמוך למעון ראש הממשלה, שהייתה אמורה לכאורה להכפיש את מפגיני השמאל, יועצי נתניהו הגישו היום תביעה ע"ס 420,000 ש"ח נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והעיתונאים אורי משגב ורוית נאור

חדשות בארץ 22.9.2020 | 21:14

אהוד ברק במסיבת עיתונאים צילום: פלאש 90

יועצי ראש הממשלה עופר גולן וטופז לוק, הגישו היום (שלישי) תביעת דיבה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והעיתונאים אורי משגב ורוית נאור, זאת לאור העובדה שהאשימו אותם ויועצים נוספים בבימוי של הפגנה במסגרת הפגנות השמאל בבלפור. 

כזכור, הרשת סערה בימים האחרונים לאחר שתיעוד של היועץ הבכיר טופז לוק כשהוא מפר לכאורה את הנחיות הבידוד ומגיע יחד עם היועץ עופר גולן להפגנות בבלפור צולם על ידי המפגינים, לאחר שהשנים לקחו חלק במשלחת לוושינגטון.

אלא, שראש הממשלה לשעבר יחד עם שני העיתונאים בחרו להאשים את יועצי נתניהו כי ביימו הפגנה שכוונתה לכאורה להכפיש את מפגיני השמאל. "עופר גולן והעבד 'טופז לוק' יורטו מפברקים 'הכחשת קורונה'. בהפגנה. אילו הצליחו, היו היום כותרות ראשיות: 'אנרכיסטים 'מפיצי מחלות! במימון ברק'", כתב למחרת ראש הממשלה לשעבר בחשבון הטוויטר שלו.

גם עיתונאי 'הארץ' אורי משגב כתב בחשבונו דברים דומים: "בניסיון של דוברי ראש ממשלת ישראל טופז לוק ועופר גולן לצלם סרטון שקרי של מכחישי קורונה בכיכוב ביביסטים שתולים בהפגנות נגד ראש הממשלה" 

בתביעה שהגישו יועצי ראש הממשלה על סך 420,000 שקלים, נטען כי "הנתבעים החליטו לפרסם עלילת כזב על התובעים והציגו תיאוריית קונספירציה לפיה התובעים "שתלו" מפגינים בהפגנה וביימו אותם במטרה להפיץ פרסומי כזב. בפועל לא שתלו התובעים איש ולא ביימו איש. הם לא הכירו את המפגינים שפגשו והם צילמו את אותם מפגינים כפי שכל אדם יכול היה לצלם אותם״.

עוד נכתב, כי ״הנתבעים ידעו היטב, כי פרסומיהם מהווים עלילת כזב והם הפיצו אותם רק בשל רצון לפגוע במחנה הפוליטי אליו משתייך ראש הממשלה ומתוך הנחה, כי שמם הטוב של התובעים הוא הפקר, כי מותר לנתבעים להפיץ שקרים וכי לא יידרשו לתת את הדין בשל כך. אלא שהתובעים אינם מוכנים לעבור לסדר היום על הפגיעה בשמם הטוב והם מגישים תביעת לשון הרע זו, כדי שבית המשפט יקבע כי הנתבעים פרסמו עלילת כזב ויחייב אותם בפיצויים הולמים״

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום