חמישה מסוקים יירכשו: נחתמה עסקה ביטחונית בין ישראל ואיטליה

במסגרת עסקת תמורות ביטחונית שנחתמה בין ישראל לאיטליה, ירכוש משרד הביטחון חמישה מסוקי אימון חדישים | שר הביטחון גנץ: "השלמת ההסכם חיונית להכשרת טייסי המסוקים של חיל האוויר"

חרבות ברזל 23.9.2020 | 11:49

מסוק האימון שנרכש מאיטליה צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

משרד הביטחון עסקת התמורות בין ישראל ואיטליה, במסגרה יירכשו מאיטליה חמישה מסוקי אימון מתקדמים נוספים, מה שיגדיל ל-12 את צי מסוקי האימון של חיל האוויר. בתמורה, משרד ההגנה האיטלקי ירכוש בתמורה טילי 'ספייק' של רפאל וסימולטורים של 'אלביט' מערכות.

"אני מברך על השלמת העסקה, המבטאת את שיתוף הפעולה ההדוק והחשוב עם משרד ההגנה האיטלקי לאורך שנים", אומר שרק הביטחון בני גנץ ומוסיף: "השלמת ההסכם חיונית להכשרת טייסי המסוקים של חיל האוויר, מפתחת את הכלכלה הישראלית, ומסמלת את חשיבות התעשיות הצבאיות לביטחון ישראל ולמשק הישראלי"

במסגרת הסכם, עליו חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר אשל ומנכ"ל משרד ההגנה האיטלקי, ניקולו פלספרנה, משרד הביטחון ירכוש מחברת 'לאונרדו' האיטלקית חבילת אימון מתקדמת שתכלול 12 מסוקי אימון מסוג AW119KX ו-2 מאמנים עבור בית הספר לטיסה של חיל האוויר. יצוין, כי 7 מסוקים ראשונים נרכשו לפני שנה והיום סוכם על רכישת 5 מסוקים נוספים.

מנכ"ל משרד הביטחון חותם על העסקה

המסוקים החדישים יחליפו בהדרגה את מסוקי ה'סייפן' (בל 206) הוותיקים, שנמצאים בשירות בחיל האוויר מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. משרד ההגנה האיטלקי ירכוש משגרים וטילי 'ספייק' מחברת רפאל ומאמנים מתקדמים ומקושרים (סימולטורים), למספר דגמי מסוקים בצבא איטליה, מחברה שהוקמה בשותפות של 'אלביט' מערכות' הישראלית ו'לאונרדו' האיטלקית.

מדובר בעסקת המשך לעסקת התמורות בין ממשלות ישראל ואיטליה, שנחתמה בשנת 2011 ושבמסגרתה רכש משרד הביטחון הישראלי 30 מטוסי אימון בתמורה לרכש לוויין תצפית ושני מטוסי התראה מתוצרת ישראל.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל: "ההסכם מהווה ביטוי נוסף ליחסים הביטחוניים והכלכליים ההדוקים בין ישראל ואיטליה. ההסכם מאפשר לצה"ל להשלים את החלפת מסוקי ההדרכה הישנים של בית הספר לטיסה בחיל האוויר, וכן רכש הדדי מהתעשיות הביטחוניות הישראליות, התורם לייצוא ולכלכלה הישראלית."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום