ח"כ ישראל אייכלר בשאילתה דחופה לשר לביטחון פנים: "שוחד תקשורתי"

בשאילתה דחופה במליאת הכנסת, פונה ח"כ ישראל אייכלר לשר לביטחון פנים בנוגע להתנכלות המשטרתית בחסידי סערט ויז'ניץ בראש השנה. "מי נתן הוראה להופעה תקשורתית בחסות המשטרה בחצר בית המדרש סערט ויז'ניץ בחיפה בעיצומו של ראש השנה?"

פוליטי 23.9.2020 | 13:38

ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת ישראל אייכלר זועם על הפרובוקציה שערכה משטרת ישראל בעיצומו של ראש השנה בקריה החסידית בחיפה והוא מגיש היום (רביעי) שאילתה דחופה בנושא לשר לביטחון פנים אוחנה.

ח"כ ישראל אייכלר פונה לשר לביטחון פנים אוחנה: "במהלך תפילות ראש השנה הגיע מפקד משטרת חיפה אמיר גולדשטיין לחצר בית הכנסת סערט ויז'ניץ למרות השמירה על ההנחיות במקום. ברצוני לשאול, מי נתן הוראה להופעה תקשורתית בחסות המשטרה, ומה נעשה כדי למנוע פגיעה בחופש הדת בעתיד"?

ח"כ אייכלר הקריא במליאה את עדויות המתפללים לפיהן הייתה שמירה קפדנית על ההנחיות, והשוטרים אפילו לא נכנסו לבית הכנסת כדי לבדוק זאת. השוטרים הגיעו מספר פעמים, כאשר פעם אחת הייתה בערב בשעה שכל המתפללים היו בכלל בבית הכנסת, והשוטרים עמדו בכיכר בחוץ, לעיני הצופים והתקשורת, וערכו הופעה תקשורתית. לדברי המתפללים, הם הרגישו כמו היהודים בזמנים אפלים שהמשטרה באה לפזר אותם מבית הכנסת.

"יש היום תיק 4000 הנוגע לשוחד תקשורתי" הזכיר ח"כ אייכלר ואמר כי "קיים חשש כבד שדבר כזה קורה בין שוטרים וקצינים שרוצים לקבל סיקור תקשורתי חיובי ובתמורה לכך מביאים את כלי התקשורת למקום אטרקטיבי על חשבון כבודם של המתפללים וקדושת החג".

סגן השר גדי יברקן השיב כי "השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הנחה לחדד את הנהלים על מנת לוודא שגורמים משטרתיים לא יתנהלו מול כלי התקשורת שלא באמצעות דוברי המשטרה". כמו"כ, "השר הנחה את המשטרה להפגין שיקול דעת בכל הנוגע לכניסה ולצילום אירוע במהלך תפילות חג וקדשי ישראל".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום